    Subject: Re: Jaki tani młot udarowy do drobnej rozbiórki
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Thu, 28 Jun 2018 01:05:13 +0200

    W dniu 2018-06-27 o 16:59, JDX pisze:
    > W zasadzie to powinno iść na pl.misc.burzenie... Mam do rozwalenia około
    > 5 m2 tarasu (kilka cm lastryko, a pod tym 10+ cm zbrojonego betonu) i
    > około 40 mb fundamentu (nie chcę wydłubywać całego, a tylko skuć ze 20
    > cm). Wypożyczenie porządnego, markowego młota kosztuje 100-150 zł za
    > dobę. Na zakup markowowego trzeba wyłożyć ze dwa kafle minimum. Ale może
    > do tej roboty wystarczy mi taki za około 600 zł jak Graphite 58G876
    > (niby 15 dżuli) albo 58G874 (10 dżuli) i jeszcze mi zostanie na
    > przyszłość? Wytrzymają te maszyny taką robótke? I czy nie będą za słabe,
> [...]

    Te maszynki są za słabe.

    Z narzędzi Graphite najmniejszy, który trzeba by mieć to 58G878 z udarem
    27J a najlepiej typowy młot wyburzeniowy 58G867 z udarem 45J.

    Jednak najlepszym rozwiązaniem jest poszukać w okolicy firmy, która
    posiada koparki. Często do takich koparek mają młot hydrauliczny jako
    wymienne narzędzie.

    Ja miałem do pozbycia się płyty żelbetonowe. Musiałbym kuć ręcznie
    młotem wyburzeniowym z tydzień czasu. Jak się okazało na mojej ulicy
    jest firma, która ma taki sprzęt. Gość przyjechał koparką na ciągniku.
    Czymś takim:
    https://sprzedajemy.pl/mlot-arrowhead-r75-do-koparko
    -ladowarki-rybnik-2-6bea9f-nr47055772

    Z przodu łycha, a z tyłu młot hydrauliczny. Załatwił płyty w przeciągu
    niecałych bodajże półtorej godziny, zapakowując od razu gruz na samochód
    ciężarowy i wywożąc. Koszt tej operacji tzn. rozkucie żelbetonów,
    załadowanie na ciężarówkę i wywóz kosztował mnie ok. 300zł i do tego nie
    musiałem nawet kiwnąć palcem.

    Z tego co pamiętam liczył bodajże 80zł za godzinę pracy koparki + 50zł
    za kurs ciężarówki. W sumie zrobił chyba 3 kury ciężarówką.

    Naprawdę nie warto się męczyć.