    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Date: Wed, 8 Nov 2017 05:24:53 -0800 (PST)
    Subject: Re: Jedna czereśnia
    From: i...@g...pl

    > Może daj drzewkom troche czasu na ukorzenienie się i podrośnięcie. To
    nie bananowiec i 3-4 lata potrzebuje w normalnych warunkach na urośnięcie.
    > W ogrodnictwie cnotą jest cierpliwość.

    Przez wiele lat miałam tę odmianę i wiem, jak rośnie. To nie jest ta ,,zwykła"
    papierówka, która rośnie dość wysoka, a doskonale znam obie. Ta ,,moja" nie jest
    długowieczna, więc drzewka w końcu zrakowaciały i trzeba było wyciąć. Teraz po latach
    zatęskniłam, bo dobrych jabłek do jedzenia i na przetwory człek nie uświadczy w
    handlu - same odmiany czysto deserowe, no i z plantacyjnej uprawy, czyli sama chemia.
    A ja chcę wolne od chemii, dla nas, dla Wnusi.

    Nie jest normalne, aby drzewko niekarłowatej odmiany, starannie pielęgnowane cały
    sezon (pielenie, obfite podlewanie podczas suszy) nie wypuściło w tym czasie żadnych
    porządnych bocznych gałązek z tzw. przewodnika! - tylko jakieś mikre odnóżki tuż przy
    nim. Pamietam tamte egzemplarze, które miałsm - te obecne to zupełnie nie to, to
    plantacyjne karły. Zostałam kolejny raz nabita w butelkę i chyba wkrótce ogłoszę w
    necie nazwy firm, które mi to badziewie sprzedały, bo nawet nie odpowiadają na maile.

    A ,,cierpliwość w ogrodnictwie" mam - warzywa, kwiaty i owoce uprawiam od z górą 30
    lat, mam wiedzę i doświadczenie jak telewizyjny Monty. W niewielu rzeczach można mnie
    ,,zagiąć". Te konkretne drzewka już po otrzymaniu mi się nie podobały - ale cóż,
    zapłaciłam, czasu nie ma na poszukiwania, bo czas na sadzenie szybko mija - plus moje
    zaufanie - w efekcie kolejna wtopa. Kolejny rok zmarnowany przez czyjąś nieuczciwość
    i pazerność.
    Szczepić nie bedę, bo kiedyż ja się doczekam tych owoców w ilości sensownej.
    Pozostaje mi juz chyba tylko instytut w Skierniewicach.