    From: Jacek <k...@a...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kocioł gazowy - wymiennik miedziany
    Date: Tue, 10 Sep 2019 03:22:27 +0200

    W dniu 09.09.2019 o 21:52, Uzytkownik pisze:
    > Kotłów z otwartą komorą spalania nie wolno jest montować w łazienkach
    > czy w kuchniach. Mogą być montowane tylko i wyłącznie w przeznaczonych
    > do tego pomieszczeniach - t.j. kotłowniach.
    Nie zamierzam zwariować śledząc ciągłe zmiany przepisów. Jak kocioł był
    montowany w łazience, to nie było takiego zakazu.

    > Czytałeś jakąkolwiek instrukcję tego kotła? Chyba w każdej instrukcji
    > użytkownika jest zapis, że czyszczenie wnętrza kotła powinien
    > przeprowadzać serwisant posiadający stosowne uprawnienia. Serwisant zaś
    > korzysta z dokumentów serwisowych, instrukcji instalatora oraz
    > wytycznych serwisowania.
    No czytałem i nie ma tam ani słowa o zakresie czynności serwisowych.
    Nadal pozostaje wiara, że serwisant zrobi co trzeba.

    > Ale jeżeli klient nie chce zapłacić za przyjazd serwisanta to trudno
    > jest go zmusić. O ile utrata gwarancji Potrafi zmotywować to po
    > gwarancji mało kto chce.
    No logiczne. Jak widziałem, że serwisant odkurzył wnętrze kotła i
    przedmuchał okolice palnika to wniosek był oczywisty.

    > Ustawiasz na 60-65 temperaturę na wyjściu z kotła (zasilaniu). Woda
    > powracająca do kotła (powrót) jest dużo zimniejszy. Duża ilość wody w
    > instalacji natomiast powoduje, że ten powrót przez bardzo długi czas
    > pozostaje zimny i dochodzi do kondensacji pary na wymienniku>
    Bzdury.

    > Poza tym czy sąsiedzi mają identyczne kotły? A może mają inne np.
    > kondensacyjne?
    Nie wiem. A co to ma do rzeczy>
    Sąsiad ma już czwarty kocioł, z czego pierwszy był produkcji
    rzemieślniczej jeszcze z PRL, drugi miał z otwartą komorą spalania a dwa
    kolejne kondensacyjne. Mieszka tak długo, jak ja i widzę, że współczesne
    kotły nawet 10 lat nie mogą wytrzymać.
    Jacek