    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Kosiarka ręczna wrzecionowa - czy to ma sens?
    Date: Wed, 18 Jul 2018 00:50:54 GMT

    On 2018-07-17, Lisciasty <l...@p...pl> wrote:

    > Zacząłem sobie czytać o tych kosiarach i na ten przykład takie coś:
    >
    > http://www2.fiskars.com/Products/Gardening-and-Yard-
    Care/Reel-Mowers/StaySharp-Max-Reel-Mower-6205

    > kosztuje u nas tysiaka, czyli więcej niż cała kupa spalinówek :P
    > Jakby to było tak dobre ile kosztuje to hohoho.

    Ja w ogóle nie mam przekonania co do idei. Tyle co pamietam z tych
    pradawnych czasów to skuteczne koszenie tym ustrojstwem wyglądało tak:
    Brało się rozbieg co by ten wirnik zaczał się dobrze kręcić, po czym
    łubudu z rozpędu ładowało w trawę. A potem do tyłu, rozped i znowu.

    Może jakby te ostrza były super ostre, wrzeciono lekkie i dobrze
    wirujące, ale ta moja to był straszny klamot. Potem jak skądś dorwałem
    pełnowymiarową kosę, to skonstatowałem, że to jest właściwa ręczna
    kosiarka.

    Ale tez może, jakby ktoś regularnie pielegnował trawnik i jeżdził sobie
    tym po samych odrostach (a nie chaszczach), to pewnie nawet ten klamot
    byłby ok.

    --
    Marcin