  • 111. Data: 2021-02-16 19:29:12
    Temat: Re: Monitoring na działkę
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 16.02.2021 12:53, Marek wrote:
    > Kamery typowe do minitoringu mają dodatkowe wejścia, które można w
    > kamerze oprogramować na określone akcje/zdarzenia. W zależności od typu
    > na wejście podajesz 12V lub zawierasz do masy. To wyzwala określone
    > zdarzenie.

    Nie zaprzeczam bom laik, ale gdy szukałem do domu to nie pamiętam czegoś
    takiego w kamerze. Za to w tanich rejestratorach, jak najbardziej są
    takie wejścia sygnałowe do podłączenia NC/NO + często jedno wyjście tego
    samego typu np. do alarmu.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 112. Data: 2021-02-16 20:19:56
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > over RTSP do tego podaję port.
    > Zapodaj jakiś model z którego jesteś zadowolony, zaryzykuję, kupię i
    > zobaczę jak działa.
    > Chcę coś zmienić bo mam dużo fałszywych alarmów, nie nagrywam ciągle -
    > tylko po wyzwoleniu zdarzenia.
    > Te kamery, których używam mają wykrywanie przekroczenia linii,
    > wejścia/opuszczenia strefy, mogę definiować rozmiar obiektu, który
    > wyzwala nagrywanie (i jeszcze parę inny wyzwalaczy) a i tak latające
    > robactwo w nocy, mgła, śnieg powodują fałszywe alarmy. Da się coś w

    tego typu kamery powinny działać. jeśli domyślnie mają wyłączony onvif,
    to załącza sie go w następujący sposób. na kartę sd wgrywa sie plik
    settings a w treści onvif=true

    https://allegro.pl/oferta/kamera-hd-wifi-ip-monitori
    ng-niania-elektroniczna-10090353118

    ja kupowałem w chinach mniej więcej takie kamery:
    https://pl.aliexpress.com/item/4001122830845.html?sp
    m=a2g0o.productlist.0.0.16b044a9Cng4Fj&algo_pvid=17b
    8fe21-cfd8-45e2-b42d-d8f93a9a4e27&algo_expid=17b8fe2
    1-cfd8-45e2-b42d-d8f93a9a4e27-2&btsid=2100bdd0161350
    20567583983eeec4&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb20
    1602_,searchweb201603_

    natomiast polecam jako ukryte kamery takie coś:
    https://pl.aliexpress.com/item/4001326152760.html?sp
    m=a2g0o.productlist.0.0.3e8a30adyqcQEe&algo_pvid=7cb
    c6c1b-0155-4280-b51b-e5e613143d5c&algo_expid=7cbc6c1
    b-0155-4280-b51b-e5e613143d5c-7&btsid=2100bdd0161350
    21393095484eeec4&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb20
    1602_,searchweb201603_

    Pomysł kolegi który wykrywa ruch PIRem jest dobry. tyle że np moje
    kamery nie mają wejścia, które informuje je że mają przekazać
    rejestratorowi informacje żeby... przeciez to bez sensu. Rejestrator ma
    wejście, dzięki któremu mogę wymusić nagrywanie (chyba na wszystkich
    kamerach na raz)
    Mimo to robię inaczej. nagrywam każdy ruch. dysk 1tb wystarcza na 2
    tygodnie latem i 6 tygodni zimą. tyle że kamery ustawiłem tak, aby
    widziały poszukiwaną zmianę. czyli jeśli pies nasrał na chodnik, nie
    szukam o ktorej, tylko patrzę czy w połowie nocy kupa jest czy nie. jak
    jest, dzielę na pół wcześniejszy odcinek czasu. PRzepraszam za kupę, ale
    to dobry przykad na wytłumaczenie. I na to ze rozstawienie kamer ma
    pierwszorzędne znaczenie, a nie ich rozdzielczość. Monitoring nie
    zastąpi alarmu. Ma nagrać i tyle. jak ktoś _musi_ mieć powiadomienie, to
    albo zdecydowanie droższy system monitoringu, albo czujka pir połączona
    z telefonem który wysyła smsa. gotowiec chyba 70zł,ale działa marnie,
    nie można na nim polegać. "samoróbki" robiłem łącząc czujkę z
    rozbebeszonym simensem s55, który puszczał dzwonek.

    Pomysł z kupieniem kamery na allegro jest dobry, bo możesz zwrócić. z
    kupieniem w chinach też, bo jeszcze tam nie spotkałem taniej kamery
    która by nie miała onvifa.
    powodzenia. jak będziesz miał problemy chętnie pomogę, ale załóż nowy wątek
    ToMasz

  • 113. Data: 2021-02-16 21:49:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 16 Feb 2021 19:29:12 +0100, Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    wrote:
    > Nie zaprzeczam bom laik, ale gdy szukałem do domu to nie pamiętam
    > czegoś
    > takiego w kamerze. Za to w tanich rejestratorach, jak najbardziej są

    No może oglądałeś zbyt tanie kamery ;)
    U mnie są dwa wejścia i dwa wyjścia. Kamera na sygnał wejściowy (NC
    lub NO) może:
    -wyslac maila
    - przekazać zdarzenie do rejestratora
    - przesłać obraz (statyczny) na wskazany zasób sieciowy
    - aktywować wskazaną ścieżkę/patrol/preset PTZ.

    Ostatnie przydaje się z czujką ruchu która obserwuje plecy kamery
    (gdy kamera nie ma ustawionego patrolu tylko patrzy w jedną stronę).
    Gdy za plecami czujką wykryje ruch kamera odwraca się w jego stronę.

    --
    Marek

  • 114. Data: 2021-02-17 07:54:07
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2021 o 20:19 ToMasz <t...@p...fm.com.pl> pisze:

> [...]
    > która by nie miała onvifa.
    > powodzenia. jak będziesz miał problemy chętnie pomogę, ale załóż nowy

    Dzięki.

    Pozdrawiam
    TG

  • 115. Data: 2021-02-17 08:11:05
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 16.02.2021 20:19, ToMasz wrote:
> [...]
    1-cfd8-45e2-b42d-d8f93a9a4e27-2&btsid=2100bdd0161350
    20567583983eeec4&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb20

    Jak to jest że ta kamera za ~60zł ma 24 szt. IR LED gdzie na stronie
    jest podane "do 20m", a moja kamera za prawie 10x tyle ma 3 szt. IR LED
    gdzie producent podaje "do 30m"?

> [...]
    b-0155-4280-b51b-e5e613143d5c-7&btsid=2100bdd0161350
    21393095484eeec4&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb20

    Pokazałbyś chociaż klatkę z takiej kamery?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 116. Data: 2021-02-17 08:26:43
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 16.02.2021 21:49, Marek wrote:
> [...]
    > kamera nie ma ustawionego  patrolu tylko patrzy w jedną stronę). Gdy za
    > plecami czujką wykryje ruch kamera odwraca się w jego stronę.

    Z ciekawości, kamera się odwraca i jak długo tak pozostaje? Do ręcznego
    resetu? Ma ustawiony timer? A gdy te kamery (PTZ) mają funkcję śledzenia
    i wykrywania twarzy, to automatycznie robią zoom na twarz?

    Ja w dzieciństwie oglądałem Tom&Jerry i to co tam zobaczyłem, przekonuje
    mnie że większe pokrycie zapewniają dwie tańsze kamery patrzące w
    przeciwnym zwrocie niż jedna droższa która może:
    - patrzeć w drugą stronę kiedy będzie trzeba nagrać akurat
    kilkusekundowy moment
    - można odwrócić jej uwagę na wiele sposobów

    Tylko ja to dostrzegam czy ktoś tutaj zawodowo się tym zajmuje i jest w
    stanie napisać z doświadczenia dlaczego jedna kamera o kącie < 360*
    miałaby zebrać więcej informacji niż dwie lub więcej o mniejszych kątach?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 117. Data: 2021-02-17 09:43:45
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 17 Feb 2021 08:26:43 +0100, Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    wrote:
    > Z ciekawości, kamera się odwraca i jak długo tak pozostaje? Do
    > ręcznego
    > resetu? Ma ustawiony timer?

    Czas zdarzenia jest ustawiany w zakresie 1-300s
    Po tym czasie wraca do poprzedniej pozycji lub wcześniej wykonywanej
    funkcji np. patrol

    A gdy te kamery (PTZ) mają funkcję śledzenia
    > i wykrywania twarzy, to automatycznie robią zoom na twarz?

    Poziom zoomu ustawia się przy programowaniu parametrów zdarzenia,
    przynajmniej w kamerach Hika.

> [...]
    > stanie napisać z doświadczenia dlaczego jedna kamera o kącie < 360*
    > miałaby zebrać więcej informacji niż dwie lub więcej o mniejszych

    W miejskim monitoringu PTZ jest dość powszechnie stosowany.
    Najsłynniejsza kamera to chyba ta od Iwony Wieczorek, można sobie
    zobaczyć jak działa typowy automatyczny patrol.
    Gdyby była ze śledzeniem twarzy może udałoby się zidentyfikować
    człowieka z ręcznikiem.
    A czy dwie zbierają więcej od jednej? Kwestia dyskusyjna, wszystko
    zależy od okoliczności i obszaru. Zawsze można mieć kamery PTZ
    ustawione jakby były stacjonarnie a funkcję PTZ wykorzystywać ad hoc
    w zależności od potrzeby.
    Tak mam u siebie, domyślnie są ustawione nieruchomo na interesujące
    mnie obszary. Dopiero gdy coś się dzieje wędrują za zdarzeniem. No i
    kamera w moim przypadku nie była zakładana w kontekście anty
    kryminalnym "no to teraz na pewno nagra się złodziej" a raczej po to
    by móc podejrzeć teren we wszystkich kierunkach gdy jest
    konieczność.

    --
    Marek

  • 118. Data: 2021-02-17 11:05:40
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A wkładane do rejestratora dyski ile kosztują?

    -----

  • 119. Data: 2021-02-17 23:57:00
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 15.02.2021 o 18:08, ToMasz pisze:
    > Nie odpisuj.

    A chuj, odpiszę bo spać nie mogę kiedy tak bredzisz :)

    > poprostu przeczytaj pierwszy list w tym wątku.

    Przecież przeczytałem :> Znam Adama od dawna z innych grup.

    > facet chce
    > monitoring, po sieci, z pełnym wsparciem sieciowym. Być może są kamery
    > które bez rejestratora to zrobią, ale nie są to kamery analogowe. Facet
    > chce monotoring na działkę. tam nigdy nie będzie monitora w który ktoś
    > będzie patrzył.

    Dałem mu odpowiedź 07.02 12:13 w tym wątku. Pewnie jak zwykle nie
    czytałeś. Rozumiem, bo wykazałem że nie czytasz to co się pisze nawet do
    Ciebie.

    > tam nie powinno być rejestratora, który zostanie
    > skradziony w 3 minuty po włamaniu.

    Bredzisz. Rejestrator może być zwyczajnie ukryty (zabetonowany) :D
    Sam taki miałem i był ukryty pod posadzką, bo miałem taki kaprys i
    schowałem go pod klapą otwieraną tylko z pilota i niewidoczną dla
    nikogo. Kable też ukryte.

    > PRzyjmijmy  że kamera CVI daje lepszy obraz, nawet bo nie jest
    > skompersowany. jak on go zobaczy? Zobaczy jak ten obraz skompersuje
    > rejestrator i wyśle.

    Nigdzie go nie wyśle, oszczędzając łącze GSM (bo wątpię żeby tam była
    inna komunikacja z netem) zapisze na dysk. ZAWSZE i CIĄGLE. To też
    opisałem, jak się dostać do nagrań.

    > Gdzieś tu widzisz zalety CVI? Bo ja nie.

    W cenie zestawu (wykazałem) doczytaj.

    > natomiast
    > cały czas twierdzisz zę kamera CVI ma lepszy obraz. no... a chłopcy mają
    > penisy a dziewczynki pochwy. co to ma do rzeczy.

    Dobrze się ruchają, znaczy wszystko pasuje :]

    > Jak zabieramy głos w
    > dyskusji, to byłoby dobrze doradzić facetowi jak ma mądrze wydać
    > pieniądze. prawda?

    No to mu wskazałem dobre źródło i udzieliłem porady ale Ty nie
    przeczytałeś bo Ci się nie chciało :)

    > Więc wskazałeś tanie kamery CVI bo tak. a reszta?

    Resztę też wskazałem (rejestrator) ale Ty nie przeczytałeś bo Ci się nie
    chciało :)

    > Gdzie wskazany przez Ciebie produkt spełnia jakikolwiek warunek
    > dotyczący wysyłania tego czy owego na konkretny serwer?

    ale Ty nie przeczytałeś bo Ci się nie chciało a to też wskazałem :)

    Jaki serwer? Dlaczego bredzisz? Wiesz jakie ograniczenia mają łącza GSM?
    Chcesz wysyłać cały zapis z kilku kamer przez GSM? Pojebało?

    > Może właśnie
    > facet pomyślał i chce zrobić kamerę przy furtce, gdzie może ma napiecie,
    > ale nie będzie napierdzielał z kablem koncentrycznym tylko użyje wifi?

    Ale Ty nie przeczytałeś wątku w całości bo Ci się nie chciało :) To też
    napisałem :]

    > Ale CVI nie kompresuje obrazu więc jest lepszy. no i?
    > pytam wiec jakie urządzenie go skompersuje a Ty że z jakiej paki masz za
    > kogoś szukać?

    Podałem w wątku model/link do rejestratora (ale Ty nie przeczytałeś bo
    Ci się nie chciało :) i nadal brednie wypisujesz.

    > No z takiej że jakiś lord napisał że CVI daje lepszy obraz
    > niż IP, ale nie napisał co dalej znim zrobić, żeby filmik z włamania był
    > na prywatnym serwerze.

    Ale Ty nie przeczytałeś wątku w całości bo Ci się nie chciało :) a to
    również opisałem, znacznie wcześniej, niż zacząłem dyskusję z Tobą.

    > Ale że znalazł sie taki ToMasz który nie dowierza
    > że CVI moze być lepsze niż IP to jazda - zbutować go.

    Nie. Zwyczajnie nie masz zielonego pojęcia o systemach i co chwilę
    opowiadasz bajki z przed 20 lat.

    > Dobrze, niech Ci
    > będzie jest lepsze, ale jaki to ma związek z wątkiem?

    Cały czas jestem w temacie ale ty nie ogarniasz ani wątków ani tematu :)

    > Ja może napiszę że
    > betacam był lepszy niż vhs, ale czy ta informacja komuś się w tym wątku
    > przyda? Bo jeśli Twoje informacje mają sie przydać, to JEŚLI uważasz że
    > pytający powinien jednak kupić kamery CVI to dokończ i napisz co ma
    > jeszcze dokupić aby zobaczyć film na swoim serwerze.

    Jeśli wątkotwórca wyrazi taką chęć to go poprowadzę krok po kroku. Jak
    dotąd się nie odezwał z realizacją. Założył wątek odpowiedział na kilka
    postów i tyle.

    > A jeśli masz w dupie temat wątku i chcesz mnie przekonać jedynie do tego
    > że CVI jest lepsze niz IP to Ci się udało. może nawet lepsze niż
    > teleskop Hubbla? Kto wie? Tyle że to jest po za moim rejonem zainteresowań.

    To pochuj drążysz temat, skoro Cię nie interesuje?

    > uczyć - nie musisz. trzymać się tematu, powinieneś.

    Cały czas trzymam się tematu ale nie mam żadnego wpływu na to, że nie
    czytasz całego wątku i moich odpowiedzi do wątkotówrcy.

    > Ale co do jednego
    > masz racje. dalsza dyskusja jest bezcelowa

    No i tu się zgadzamy :]

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 120. Data: 2021-02-18 01:18:24
    Od: yabba <...@...pl>

> [...]
    >

    > Jak to jest że ta kamera za ~60zł ma 24 szt. IR LED gdzie na stronie
    > jest podane "do 20m", a moja kamera za prawie 10x tyle ma 3 szt. IR LED

    Zauważ, że tam jest napisane "do", więc praktyczny zasięg oświetlacza
    np. 5 metrów, również jest zgodny z taką specyfikacją techniczną.
    W tańszych kamerach zasięg oświetlacza jest podawany na zasadzie, że uda
    się oświetlaczowi rozjaśnić co najmniej jeden piksel o jeden poziom
    powyżej całkowitej czerni. W praktyce efektywny zasięg to połowa lub 1/3
    tego.

    yabba