    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Motyle w zimie
    Date: Thu, 13 Dec 2018 11:16:27 +0100

    Pan Krzysztof Gajdemski napisał:

    > Taki to pożyje... Se pożył.

    Jeśli się oszczędzał, to może dalej coś z niego będzie. Motyle nie mają
    żadnej zdolności regeneracji, w postaci dorosłej nie syntezują już białek,
    nie rozwijają się. To taka jednorazówka. Chińszczyzna, jakbyśmy dzisiaj
    powiedzieli.

    > Ale nie niepokojone, wiosny chyba doczekają? Może nawet zdążą podpatrzeć
    > zza kwiatka jak te cytrynki razem, ten teges...

    Nigdy nie przyłapałem w zimie cytrynka czekającego na wiosnę. Nawet dobrze
    nie wiem gdzie się w tym czasie kryją. Za to na wiosnę pojawiają się nagle
    w sporych ilościach i dość żwawo sobie poczynają. Inne motyle zimą spotykam
    często -- czy to śpiące ze złożonymi skrzydłami, czy obudzone i latające
    po pokoju. Na wiosnę, jeśli się taki trafi w ogrodzie, to niemrawy jakiś,
    ledwie powłóczy motylą nogą, z trudem podfrunie na najbliższy listek. Wie,
    że kres jego bliski, a tylko niebywałemu szczęściu zawdzięcza, że jako
    przedstawiciel swojego gatunku oglądać może kiełkujące trawy.

    Jarek

    --
    U motylka plamek kilka służy ku ozdobie