eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieNajtańszy komin zewnętrzny. czy musi wystawać ponad dach? › Re: Najtańszy komin zewnętrzny. czy musi wystawać ponad dach?
    Subject: Re: Najtańszy komin zewnętrzny. czy musi wystawać ponad dach?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: ToMasz <N...@o...pl>
    Date: Thu, 7 Feb 2019 11:02:33 +0100

    > Komin zewnętrzny spalinowy musi być ocieplony.
    >
    > Kominy muszą wystawać ponad dach. Normy mówią, że komin musi wystawać co
    > najmniej 0,5m ponad kalenicę,
    dzięki. teraz wiem że mam problem i przy awarii pieca czeka mnie
    przejście na klimatyzatory.
    Ale jeszcze jedno teoretyczne pytanie. mam do dyspozycji wiatę. jakby
    pod wiatą postawić kontener, jak najmniejszy i w nim zrobić kotłownie?
    Będzie komin wystawał na 0.5m ponad dach, który jest na wysokości 3m.
    dało by się tak?

    > Dlaczego nie chcesz tego zrobić lepiej i taniej?
    w budynku była kotłownia na węgiel. Węgiel wsypywało się przez taki
    specjalny otwór częśćiowo w ścianie częściowo w chodniku. ale ta
    kotłownia jest przy samej ulicy. po prawej budynki, po lewej budynki -
    niema szans na żadną wentylacje. komin popękał w latach 90siątych, stąd
    zmiana ogrzewania na gazowe. Komin nie jest w lini porostej. więc to
    rozwiązanie odpada. Spróbuje ratować ten piec który jest, ile się da, a
    jak się nieda, to muszę pomierzyć sąsiednie budynki w celu wyznaczenia
    miejsca gdzie można by zainstalować grzejnik na gaz 5kw z wyrzutem na
    zewnątrz, tak aby nie trzeba było majstrować kanałów powietrznych.

    jeszcze jedno. piec który mam, wywala błąd - nieprawidłowa prędkość
    obrotowa wentylatora. Wentylator się kręci sprawnie, luźno. ma 3 kable -
    wnioskuję ze 2 to zasilanie trzeci to informacja o obrotach. niema
    żadnego zewnętrznego czujnika. jest presostat, ale jego awaria (zdjęcie
    wężyka) wywala inny błąd. Takie luźne pytanie. czy coś innego, może
    powodować takie "zamieszanie" w odczycie prędkości obrotowej silnika? Po
    zdjęciu osłony widac wentylator (wirnik), więc próbowaliśmy zostawić
    piec ze zdjętą osłoną - ten sam błąd.

    ToMasz