    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 10 Aug 2017 23:48:23 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Odwiert - pompa ciepla - glebokosc
    From: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 sierpnia 2017 23:46:33 UTC+2 użytkownik gobo napisał:
    > Hej!
    > Buduje dom - okolo 180m2 + garaz w bryle 40m2 (nieogrzewany, dobrze
    > odizolowany od czesci mieszkalnej).
    > Zdecydowalem sie na pompe ciepla. W domu mam wentylacje mechaniczna,
    > podlogowke, bardzo cieple okna i drzwi. Na elewacji mam 23cm styropianu
    > z dobra lambda. Pompa ciepla chce ogrzewac dom i CWU.
    > Podczas projektowania instalacji rozmawialem z 3 instalatorami i rozrzut
    > w doborze mocy pompy ciepla i dlugosci dolnego zrodla (odwiert pionowy)
    > byl gigantyczny. Zalecano mi odwierty o dlugosciach od 130m do 250m, a
> [...]

    ale ty qurcze rozumiem ze pozałowałeś 500zł na zlecenie obliczenia ozc dla budynku, w
    zwiazku z tym nie wiesz ile mocy potrzebujesz, w związku z tym nie wiesz ile
    odwiertów, w zwiazku z tym wydasz extra 10x albo 20x owe 500zł.
    Równie dobrze jak tych fachowcow od odwiertow mogłes zapytac wróżki.

    Nieodmiennie budujacy postępuja tak samo :-) Ile kosztuje metr odwietu w skale?

    Gdybys policzył wyszłaby ci powietrzna pompa o małej mocy kosztujaca 1/3 tego co
    wydasz :)

    b.