  • 1. Data: 2019-09-17 07:40:34
    Temat: Re: Okablowanie tv w nowym domu
    Od: GreDi <g...@n...pl>

    On 14.09.2019 13:20, lleeoo wrote:
    > Jest kilku co się zna jak i kilku co myśli że się zna więc pytam
    > Warto iść w Unicabel2 czy lepiej ciągnąć po dwa przewody do
    > każdego pkt.

    Zachowaj złotówki na VoD i olej telewizję naziemną i satelitarną.
    Będziesz miał więcej czasu dla Siebie i bliskich. A wieczorem obejrzysz
    sobie to co Tobie akurat się podoba i będzie Ci pasowało, i bez przerw
    na reklamy.

    --
    GreDi

  • 2. Data: 2019-09-17 20:21:03
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 17.09.2019 07:40, GreDi wrote:
> [...]
    > Będziesz miał więcej czasu dla Siebie i bliskich. A wieczorem obejrzysz
    > sobie to co Tobie akurat się podoba i będzie Ci pasowało, i bez przerw

    Ja dokładnie tak zrobiłem. Po całym domu pociągnąłem tylko skrętkę, w
    salonie rzutnik i wieczorem ogląda się filmy, seriale z NASa albo VODa.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 3. Data: 2019-09-23 15:19:13
    Od: quent <x...@x...com>

    On 17.09.2019 20:21, Mateusz Bogusz wrote:

    > Ja dokładnie tak zrobiłem. Po całym domu pociągnąłem tylko skrętkę, w
    > salonie rzutnik i wieczorem ogląda się filmy, seriale z NASa albo VODa.

    Otóż to!
    Telewizja jest passe :-)
    Tak samo jak płyty optyczne ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 4. Data: 2019-09-23 15:20:19
    Od: quent <x...@x...com>

    > Ja dokładnie tak zrobiłem. Po całym domu pociągnąłem tylko skrętkę, w
    > salonie rzutnik i wieczorem ogląda się filmy, seriale z NASa albo VODa.

    Tylko skrętkę lepiej kłaść 6kat bo teraz 4K wchodzi.
    Ja mam 5e położoną ale 4K nie mam póki co.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 5. Data: 2019-09-23 19:09:24
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 23.09.2019 15:20, quent wrote:
    > Tylko skrętkę lepiej kłaść 6kat bo teraz 4K wchodzi.
    > Ja mam 5e położoną ale 4K nie mam póki co.

    Na 4K gigabit ethernet Ci nie wystarczy?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2019-09-24 08:27:40
    Od: quent <x...@x...com>

    On 23.09.2019 19:09, Mateusz Bogusz wrote:

    > Na 4K gigabit ethernet Ci nie wystarczy?

    Wystarczy ale kable kładzie się przyszłościowo bo rwać nie będziesz.
    Jak sobie np. założysz motoring przydomowy z kamerami 4k to już przy
    kilku kamerach masz problem z pakietowaniem jeśli magistrala jest kat5e.
    4K pewnie szybko zmieni się w 8K....

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 7. Data: 2019-09-24 09:00:49
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ciekawe, czy w instalacji domowej jesteśmy w stanie zachować - np. w narożnikach -
    promienie gięcia kabla
    Poza tym po co cat.6 skoro lepiej włókno?
    4k to skompresowany strumień do około 40 Mbps.

    -----

  • 8. Data: 2019-09-24 09:57:51
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Na 4K gigabit ethernet Ci nie wystarczy?

    4K HDR to max 18Gbit.
    Więc może być za mało.

    --
    Pete

  • 9. Data: 2019-09-24 09:59:42
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-09-24 o 09:00, ąćęłńóśźż pisze:
    > Ciekawe, czy w instalacji domowej jesteśmy w stanie zachować - np. w
    > narożnikach - promienie gięcia kabla
    > Poza tym po co cat.6 skoro lepiej włókno?

    Pfff, koszt położenia instalacji i osprzętu to ze 2 rzędy wielkości więcej.

    > 4k to skompresowany strumień do około 40 Mbps.

    Zależy od źródła.
    BR to max 18Gbit.

    --
    Pete

  • 10. Data: 2019-09-24 10:17:41
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Źle liczysz, bo półtoragodzinny film zajmowałby na nośniku około 100 Gb.
    A odtwarzacz podłączasz przez HDMI, gdzie zalecana długość przewodów powinna być do
    1,8 metra.
    18Gbit/s nawet z HDD nie odczytasz.

    -----