  • 1. Data: 2019-09-20 07:09:05
    Temat: Re: Okablowanie tv w nowym domu
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-09-14 o 13:20, lleeoo pisze:
    > Jest kilku co się zna jak i kilku co myśli że się zna więc pytam
    > Warto iść w Unicabel2 czy lepiej ciągnąć po dwa przewody do
    > każdego pkt.

    Zacznij od zaprojektowania lokalizacji łącznicy
    telewizyjno-telekomunikacyjnej. Dzisiejsza technologia wymaga czegoś
    takiego w domu, jeśli chce się mieć zapewnioną elastyczność.

    Do niej dociągnij 2-4 przewody koncentryczne i 1-2 internetowe ze
    strychu, czy tam skądś (od przyszłego źródła). Od niej poprowadź po
    jednym koncentryku i jednej skrętce do każdego pokoju/punktu.

    --
    MN

  • 2. Data: 2019-09-20 13:50:39
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Niestety lepiej po dwa koncentryki do każdego punktu, a jeszcze lepiej trzy.
    Czyli:
    1xDVB-T + 2xDVB-Sat (lepsze odbiorniki TV mają takie wejścia)
    lub
    1xDVB-T + 1xDVB-Sat + 1xDVB-C
    Mogą być starannie ułożone (nie zagniecione, łuki o dużym promieniu, gładkie
    połączenia) rurki z pilotami do zaciągnięcia przewodów
    w przyszłości (bo wymyślą rozprowadzanie światłowodów po lokalu albo nowy
    trylionżyłowy SuperHiperDuperMI).

    -----

  • 3. Data: 2019-09-20 14:05:47
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    ...i niech autor nie zrobi błędu jak ja... nie patrzyłęm jakie kable
    kupuje... okazało się, że chinole opanowali miedziowanie stalowych żył...
    ...kable mi przerdzewiały....

  • 4. Data: 2019-09-20 14:24:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 20 września 2019 14:10:40 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:
    > ...i niech autor nie zrobi błędu jak ja... nie patrzyłęm jakie kable
    > kupuje... okazało się, że chinole opanowali miedziowanie stalowych żył...
    > ...kable mi przerdzewiały....

    Ja 10-11 lat temu prowadziłem kable i mam poczwórny konwerter+ antena naziemna.
    5 koncentryków idzie więc od anten do wnętrza budynku
    Nie pamiętam już jak i skąd kupowałem te przewody ale niedawno zauważyłem ze izolacja
    na jednym z nich jest stwardniała i popękana. 4 pozostałe są ok.
    Ten jeden też nie powoduje problemów pomimo że jest spękany. I co dziwne to spękany
    jest nie tylko odcinek na zewnątrz ale również odcinek który idzie w garażu.

  • 5. Data: 2019-09-20 14:48:05
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-09-20 o 13:50, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > trzy.
    > Czyli:
    > 1xDVB-T + 2xDVB-Sat (lepsze odbiorniki TV mają takie wejścia)

    Nie ma potrzeby puszczania każdego sygnału osobno.
    Przy unicable wystarczy 1 przewód. Ewentualnie drugi, backupowy.
    I wszystkie DVB-* polecą jednym

> [...]
    > gładkie połączenia) rurki z pilotami do zaciągnięcia przewodów w
    > przyszłości (bo wymyślą rozprowadzanie światłowodów po lokalu albo nowy

    Jakoś nie widzę przeciągania kabla przez cały budynek.
    Chyba, że parterówka i każdy kabel wychodzi w górę na nieużytkowe poddasze.

    --
    Pete

  • 6. Data: 2019-09-20 14:51:40
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-09-20 o 14:48, Pete pisze:
    > I wszystkie DVB-* polecą jednym

    W uzupełnieniu (bo z kontekstu mogło inaczej wynikać) - nie potrzeba
    unicable do puszczenia wszystkich sygnałów jednym kablem.

    --
    Pete

  • 7. Data: 2019-09-22 07:29:16
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Gdy będziesz chciał jednocześnie coś oglądać i coś innego nagrywać z innej
    polaryzacji lub z innego konwertera sat, to może być
    mało.
    Ale faktycznie nie każdego to dotyczy.

    -----

  • 8. Data: 2019-09-23 09:42:11
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-09-22 o 07:29, ąćęłńóśźż pisze:
    > Gdy będziesz chciał jednocześnie coś oglądać i coś innego nagrywać z
    > innej polaryzacji lub z innego konwertera sat, to może być mało.

    16 kanałów na unicable to mało?

    --
    Pete

  • 9. Data: 2019-09-23 11:38:24
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Za darmo rozdają? To zadzieram kiece i lece...

    -----

  • 10. Data: 2019-09-23 12:21:34
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-09-23 o 11:38, ąćęłńóśźż pisze:
    > Za darmo rozdają? To zadzieram kiece i lece...

    Cenowo unicable może wyjść taniej w nowej instalacji, bo odpada koszt
    zakupu multiswitcha i instalację można zrobić na magistrali.
    W klasycznej trzeba robić gwiazdę.

    A konwerter i tuner unicable kosztują tyle samo co wersje bez unicable.

    --
    Pete