    Subject: Re: PŁYTKI NA PŁYTKI - czy można?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: pilocik <p...@t...pl>
    Date: Wed, 10 Apr 2019 22:27:04 +0200

    W dniu 10.04.2019 o 21:27, Majka pisze:
    > Czy można położyć płytki na stare płytki?
    >
    > Zakładam, że z samą techniką paca/klej/płytka/fugowanie/przycięcie płytek sobie
    poradzę.
    > Chodzi mi tylko o to, czy można płytkę położyć na płytkę?
    >
    > Opis dodatkowy:
    > Prosta powierzchnia, płaska, tylko podłoga, na zewnątrz, bez zakrętów, stare płytki
    trzymają się doskonale. Natężenie ruchu znikome lub nawet zerowe, nikt na płytki nie
    wchodzi. Mam płytki podłogowe dobrej jakości, mrozoodporne, fugę użyję epoksydową
    mrozoodporną.

    > Czy można płytkę położyć na płytkę?
    >
    > Majka

    można, ale powinno się zmatowić powierzchnię płytek by poprawić
    przyczepność, wystarczy nawet ponacinać stare płytki gumówką i powinno
    być OK

    jednak w przypadku płytek na zewnątrz ważny jest klej a nie fuga, fuga
    też oczywiście ważna ale IMHO ważniejszy jest klej i sposób klejenia

    u mnie na balkonie płytki klejone przez fachowcw "na pacę zębatą"
    regularnie po każdej zimie odchodziły, były głuche, nie trzymały,
    ogólnie koszmar
    wkońcu się wkur...em i położyłem sam ale nie na pacę zębatą, ale na
    nieco rzadszym kleju z wypełnieniem 100% pod płytką, kleju dawałem nieco
    więcej niż potrzeba i dociskając płytki powodowałem jego wypływanie fugami
    Upierdliwa robota, mnóstwo czyszczenia szczelin przed fugowaniem ale
    trzyma już kilka zim i żadna nawet głucha nie jest