    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: PŁYTKI NA PŁYTKI - czy można?
    Date: Thu, 11 Apr 2019 08:56:22 +0200

    > Lol. :)
    > Odkryles to:
    > https://www.youtube.com/watch?v=Way5bMh-eYg
    w filmie jest informacja że płytki musza mieć pokrycie minimum 85%. nie
    jest to do końca prawda. muszą miec pokrycie 85% przy dupiatym kleju.
    kiedyś padło hasło - aby pokryć parapet witryny sklepowej (80cm nad
    ziemią). po przedstawieniu kilku ofert z astronomicznymi cenami, wziąłem
    pistolet z silikonem, wypaćkałem go całego na 3m parapetu i przykleiłem
    na niego kafelki gresowe. wypełnienie? 20% najwyzej. na parapecie zimą
    leżał snieg, latem siedzieli ludzie. nic nie odpadło. "klej" był
    elastyczny, więc nie pękał, umożliwiał mikro ruchy. co więcej. jak
    robotnicy mieli to odbić, to mieli kłopt. po walnięciu młotkiem -
    kafelek pękał, ale pozostawał na miejcu. żadnego kawałka nie dało sie
    wyjąć. coś jak szyba laminowana w samochodzie. na koniec oderwali stare
    kafle z nowymi i tak załatwili sprawę.
    Kafelków w życiu położyłem ze 100m?, więc jak na laika dużo, jak na
    kafelkarza bardzo mało. ale żaden, ani jeden mi nie odpadł. a pokrycie
    od spodu mają (jak skuwałem) około 50%.

    ToMasz