    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 11 Apr 2019 11:53:56 -0700 (PDT)
    Subject: Re: PŁYTKI NA PŁYTKI - czy można?
    From: s...@g...com

    W dniu czwartek, 11 kwietnia 2019 01:56:26 UTC-5 użytkownik ToMasz napisał:
    > w filmie jest informacja że płytki musza mieć pokrycie minimum 85%. nie
    > jest to do końca prawda. muszą miec pokrycie 85% przy dupiatym kleju.
    > kiedyś padło hasło - aby pokryć parapet witryny sklepowej (80cm nad
    > ziemią). po przedstawieniu kilku ofert z astronomicznymi cenami, wziąłem
    > pistolet z silikonem, wypaćkałem go całego na 3m parapetu i przykleiłem
    > na niego kafelki gresowe. wypełnienie? 20% najwyzej. na parapecie zimą
    > leżał snieg, latem siedzieli ludzie. nic nie odpadło. "klej" był
    > elastyczny, więc nie pękał, umożliwiał mikro ruchy. co więcej. jak
> [...]

    Anegdota fajna. Mi tez sie czasem udalo ukrecic cos z niczego i dzialalo.
    W filmie jest wspomniane ze ma byc takie pokrycie aby plytka pracowala w calosci.
    Oczywiste jest ze jak sie jej nie dreczy zbytnio to moze nie odpasc. Ale jak ona
    pracuje to male pokrycie sprawi ze popeka albo odpadnie.

    Dziwnym trafem wszystkie odpadniete plytki jakie widzialem na schodach mialy albo
    jeden placek na srodku i wolne brzegi albo jakies koslawo zapackany grzebien i nie
    docisniete.

    Istotne w filmie jest ze jak sie zrobi tak jak oni to ma sie najwieksza pewnosc ze
    jest zrobione dobrze. Robiac mniej porzadnie nadal moze byc dobrze ale szansa ze cos
    odpadnie jest wieksza. Ot magia.