eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePodłączenie paneli FV do sieci vs. "Umowa kompleksowa" › Re: Podłączenie paneli FV do sieci vs. "Umowa kompleksowa"
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 25 Mar 2020 15:18:38 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Podłączenie paneli FV do sieci vs. "Umowa kompleksowa"
    From: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 25 marca 2020 22:09:52 UTC+1 użytkownik Irokez napisał:
    > Na tą chwilę chodzi o samo podłączenie.

    To nie ma tematu. Wypisać papiór a tam gdzie jestem/nie jestem prosumentem
    trza wykreślić jestem. I po sprawie.

    > To co panel wyprodukuje zjem w praktyce na bieżąco.

    I prawidłowo.

    > Tylko patrząc na te zapisy wyczuliśmy problem z podłączeniem i dwie
    > możliwości:
    > - podłączyć falownik do tego co jest i zlać temat w takim razie, i tak
    > będzie jadło na bieżąco, ale nie wiem jak się zwykły licznik zachowa
    > kiedy jednak będzie nadwyżka z falownika, i czy nie zrobi energetyka
    > problemów.

    Jak będzie nadwyżka to się nabije jako zużycie, więc pomysł słaby.
    Chyba że jesteś pewny że 100% pójdzie na potrzeby własne.
    Zgłosić można, zamontują licznik dwukierunkowy i zawsze te parę groszy
    wpadnie za nadmiarową energię.

    > - czy jednak muszą to podpiąć, więc zgłosić i nie patrzeć na te zapisy
    > "umowa kompleksowa"

    Kupa firm nie ma umów kompleksowych bo kupują energię gdzieś tam
    a za przesył płacą haracz lokalnemu operatorowi. Co nie przeszkadza im
    montować fotowoltaiki.
    Podłączyć tak czy siak muszą i łachy nie robią. Mogą kazać spadać na bambus
    jak się ma moc przyłączeniową niższą niż zgłaszana instalacja.

    L.