    Subject: Re: Podłogówka - jak sterowanie ?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Sun, 9 Jun 2019 19:33:46 +0200

    W dniu 2019-06-09 o 16:36, ddddddddddddd pisze:
    > Witam,
    > Powoli modernizuję domek, w tym roku będę miał:
    > - podłogówka na piętrze
    > - nowy piec gazowy
    > Domek niewielki, ok. 2x50m2, docelowo 120m2 powierzchni ogrzewanej.
    > Pieca gazowego jeszcze nie mam, na co więc zwrócić uwagę przy zakupie?
    > Już wiem że piec ma mieć modulację płomienia.

    Każdy piec ma modulację mocy, ale problem polega na tym jaką najmniejszą
    mocą może grzać kocioł. Przy takiej małej powierzchni grzewczej, każdy
    kocioł jaki kupisz będzie miał tą moc za dużą. Aby kocioł nie taktował i
    żeby jego sprawność drastycznie nie spadła to potrzebny jest duży bufor
    ciepła. Takim buforem może być duży zasobnik wody. Może też stanowić
    podłogówka i odpowiednie dla niej sterowanie.

    > chciałbym też żeby pompa w piecu opędziła całość (przy takiej
    > powierzchni to chyba nie problem, ale czy każdy piec da radę?) Na
    > piętrze będą 4 pętle rurką 15mm oraz rozdzielacz, na parterze piec. w
    > tym roku na dole nadal będą kalafiory, ale liczę się z tym że będzie
    > tam przez to niższa temperatura (bo w podłogę nie wpuszczę za dużo)

    Nie da się opędzić takiego układu mieszanego jedną pompą. Jeżeli
    wszędzie byłaby podłogówka to 100m2 powinna "opędzić" praktycznie każda
    pompka wbudowana w kocioł.

    > Jak najlepiej docelowo zrobić sterowanie ogrzewaniem? tylko czujnik
    > pogodowy? czujniki temperatury na poszczególnych kondygnacjach?

    Regulacja pogodowa to podstawa przy ogrzewaniu podłogowym. Przydatna
    także przy ogrzewaniu grzejnikowym.

    > p.s.
    > nie pytam o konkretny model pieca, bo kupowany będzie w UK, więc i
    > producenci inni, za to znalazłem ciekawe zestawienie pieców:
    >
    > https://link.do/gH2WA

    Z UK będzie przyjeżdżał serwisant do tego kotła? Chyba, że tam mieszkasz?

    Jak się domyślam w domu jest stara instalacja?

    Jeżeli tak to musisz kocioł wraz z podłogówką odseparować od starej
    instalacji. W przeciwnym razie zapchasz podłogówkę i rotametry
    podłogówki syfem z tej starej instalacji.