    Subject: Re: Podłogówka - jak sterowanie ?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Sun, 9 Jun 2019 21:29:05 +0200

    W dniu 2019-06-09 o 19:49, Hans Kloss pisze:
    > "Nie da się opędzić takiego układu mieszanego jedną pompą. Jeżeli
    > wszędzie byłaby podłogówka to 100m2 powinna "opędzić" praktycznie każda
    > pompka wbudowana w kocioł. "
    >
    > Nie znam się zarobiony jestem ale przy dobraniu wielkości grzejników na parametry
    podłogówki da radę chyba jedna pompa, bez mieszaczy itp. Jedynie zawor równoważący na
    instalację grzejnikową. Być może nawet bez tego, regulacja na zaworach grzejnikowych.

    Autor wątku będzie teraz wymieniał stare grzejniki na nowe, aby w
    przyszłym roku je wymienić na podłogówki? :)

    "Powoli modernizuję domek, w tym roku będę miał:
    - podłogówka na piętrze
    - nowy piec gazowy"

    "w tym roku na dole nadal będą kalafiory"

    Zawór równoważący powiadasz? Teoretycznie.

    Jaką temperaturę będzie on potrzebował w obiegu podłogówek? 25, 30, 35'C

    Jak duże grzejniki musiałby mieć, aby przy tak niskiej temperaturze wody
    w obiegu ogrzać grzejnikami pomieszczenia?

    Pomyśl tylko. Podłogówka to ogromny grzejnik, który musi być zasilany
    wodą o bardzo niskiej temperaturze. Aby uzyskać taką samą moc grzewczą
    przy grzejnikach, zasilając je taką sama temperaturą wody co podłogówki,
    musiałyby być te grzejniki przeogromne, a ich koszt przewyższyłby koszt
    całego remontu domu.

    Można co prawda ułożyć podłogówkę z większymi rozstawami i dzięki temu
    będzie można zwiększyć temperaturę wody w obiegu. Tyle, że wtedy tracimy
    to co jest największą zaletą podłogówki - niską temperaturę grzewczą, a
    tym samym tracimy na sprawności nowoczesnych urządzeń grzewczych.