    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 15 May 2019 04:21:39 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Randap
    From: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 15 maja 2019 12:06:16 UTC+2 użytkownik Roman Tyczka napisał:

    > Dokładnie! Gdy o tym pierwszy raz usłyszałem nie chciałem wierzyć.
    > Suszy się też rzepak, z którego wszyscy używają oleju.
    > To jest dramat jakiś, jawne trucie w świetle prawa.
    Albo urban legend albo stosują to na jakiś naprawdę dużych plantacjach
    Tu gdzie mieszkam dość regularnie jeżdżę po okolicznych wiochach i na 99% rolnicy nie
    stosują Glifosatu na zboża czy ziemniaki
    A są tu głównie tacy rolnicy z areałami od kilkudziesięciu do kilkuset ha
    Stosowanie rundapu przed zbiorami byłoby dokładnie widać gdyż przejazd opryskiwacza
    na polu porośniętym zbożem czy ziemniakami zostawia ślad
    A nigdy latem/jesienią nie widywałem ani opryskiwaczy na polach ani nawet świeżych
    śladów w zbożu. A żeby to miało sens to oprysk musiałby zostać wykonany kilka dni
    przed zbiorem(czyli w dość krótkim okienku czasowym) i na pewno bym zauważył bywając
    tam regularnie.. A na wiosce mieszkałem przez kilkadziesiąt pierwszych lat swego
    życia i wtedy NA PEWNO lokalni rolnicy nie stosowali glifosatu