eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSkoro takie modne klimatyzatory - klimatyzator przenośny podpięty pod wentylację › Re: Skoro takie modne klimatyzatory - klimatyzator przenośny podpięty pod wentylację
    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Skoro takie modne klimatyzatory - klimatyzator przenośny podpięty pod
    wentylację
    Date: Sun, 16 Jun 2019 17:26:00 +0200

    On 16/06/2019 15:42, ToMasz wrote:
    > klimatyzator daje radę schłodzić jedno pomieszczenie. wiec ciepło
    > wyrzucasz... na zewnątrz?

    Tak. Problem jednak jest z tym ze wyrzucane powietrze na zewnątrz trzeba
    uzupełnić. I tutaj mamy wadę klimatyzatora przenośnego - uzupełnia on to
    powietrze przez drzwi z gorącego korytarza.

    Poprawnie powinien mieć 4 rury i pracować w obiegu zamknietym od strony
    pomieszczenia i otwartym od strony wyrzutu ciepła.

    Na oko mam obecnie 3 wirtualne rury: jedną wlotową i dwie wylotowe. Mam
    tylko nadzieje że wloty są z lenistwa projektanta połaczone w jeden i
    dało by się druciarstwem to oddzielić.

    > Jeśli tak, to zrób tak samo korzystając z
    > istniejącej instalacji wentylacyjnej. ciepło do komina zimno do
    > wentylacji.

    Nie nie nie, to dalej powoduje że zamiast mielić i chłodzić ciągle to
    samo powietrze to bedę zasysał z zewnatrz ciepłe i ochładzał osiągając
    asymptote na wyższej temperaturze.

    Muszę zrobic obieg zamknięty powietrza chłodzonego i dlatego dopytuje
    czy klimy przenośne mają osobne kanały wlotowe bo tylko wtedy to ma sens.

    Chwilowo klimy nie będę rozbierał bo używamy. Ale zapewne dostane
    odpowiedź dopiero jak rozborę. Pytam tylko czy nadzieja jest ;)