    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 12 Apr 2018 23:28:15 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Szalowanie stropu
    From: abomito <a...@w...pl>

    > Nie żartuj!
    > A co sie dzieje, że ma ktoś zginąć?
    > To co generalnie nie robić szalowania deskami?
    Szalowanie deskami nie jest trudne.Mój pierwszy strop zrobiłem, podglądając
    sąsiada- inżyniera budowlanego.I stoi do dziś.Podciągi byłu z desek.Niestety,
    wtedy były tylko deski 19mm.Trochę się powyginał....
    Ale można tak robić.Tyle, że WSZYSTKIE muszą mieć zaciosy.Niektórzy o tym
    zapominają.Nie jest to lekka robota, bo deski muszą być mokre.Przy szalowaniu
    suchymi zdarza się, że mur się lekko rozchyla.Albo trzeba dać stosowną
    szczelinę, o której też się zapomina.
    A rozszalowanie: Pamiętaj, że masz nad głową ciężkie, szczelnie ubite eski.Wystarczy
    zabrać się od niewłaściwej strony, zeby pod nimi zostać, bo nie ma drogi ucieczki..
    > E, teriva kosztuje dwa razy wiecej a jeszcze trzeba dozbroic i dac po kilka
    > podpor.
    No to policz lepiej całość: szalunek, zbrojenie, prefadbrykaty i beton.Dołóż
    czas, bo zbrojenie samo się nie zrobi.Czyli- dołóż jeszcze zapłatę dla ludzi,
    bo sam na budowie to możesz najwyżej piwo wypić.I gwożdzie prostować.A przy
    każdym stropie zbrojenia trzeba go, oj trzeba.I to tak trzeba zrobić, żebyś
    mógł po belce taczkami jeżdzić.( takie kiedyś były wymogi).I jeszcze
    jedno.Przy stromie prefabrykowanym dajesz nadbeton 4-5 cm.Przy stropie lanym
    dajesz beton wysokości od 10( wystające belki) do 25 cm( monolit).Swoje wagę to
    to ma.I szalunek to musi udżwignąć.
    Pozdro. abomito.