  • 1. Data: 2015-04-16 12:55:18
    Temat: Re: Taras drewniany czy betonowy
    Od: a...@g...com

    Taras drewniany jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Można wybrać np. deski Thermory
    wówczas odchodzi cała impregnacja i coroczna pielęgnacja gdyż są odporne na czynniki
    atmosferyczne. Dodatkowo jest to materiał całkowicie naturalny, ciepły i znacznie
    przyjaźniejszy w codziennym użytkowaniu od betonu. Więcej informacji na ten temat
    można znaleźć tu http://www.komplexmarket.pl/produkty/tarasy-drewnian
    e/thermory-thermo-jesion-amerykanski/deski-tarasowe-
    thermory-thermo-jesion-amerykanski,p2060812818

  • 2. Data: 2015-04-20 21:41:14
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-04-16 o 12:55, a...@g...com pisze:
> [...]
    e/thermory-thermo-jesion-amerykanski/deski-tarasowe-
    thermory-thermo-jesion-amerykanski,p2060812818

    270 zł za 1 m2 jesiona? Niemało. Za taką cenę to będę miał 4 tarasy z
    kostki.

    --
    MN

  • 3. Data: 2015-04-20 22:11:32
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 kwietnia 2015 21:41:17 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > 270 zł za 1 m2 jesiona? Niemało. Za taką cenę to będę miał 4 tarasy z
    > kostki.

    O dzizas, niezla cena.. Fakt ze nie trzeba olejowac ale olejowanie to 100 pln
    / rok w moim przypadku (~40m2) i 2h roboty z pedzelkiem. Same dechy mnie
    kosztowaly ~50 pln / m2 (nasz krajowy modrzew). Jak to cena desek to w
    moim przypadku w tej cenie mialbym ponad 5 tarasow z modrzewia :D

    Jednak nie zamienilbym go na beton pod zadnym wzgledem :) Najlepsze jest
    czyszczenie - czyszcze go t-racerem - tym czyms do karchera do mycia
    powierzchni poziomych/pionowych. Woda z brudem wpada w szczeliny miedzy
    dechami (ponizej mam drenaz) tak, ze po pierwsze przy czyszczeniu nie kurzy
    sie w ogole (wszystko na mokro), a po drugie dookola tarasu jest sucho,
    nie ma kaluz etc :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2020-12-17 15:54:52
    Od: sk <s...@g...com>

    poniedziałek, 20 kwietnia 2015 o 22:11:34 UTC+2 Adam Sz. napisał(a):

> [...]
    > sie w ogole (wszystko na mokro), a po drugie dookola tarasu jest sucho,

    Dzień dobry Państwu,

    przyszedł czas na taras i przyda mi się Wasza opinia.
    Pan co będzie robić plac chce przy okazji zrobić i pokryć taras jakimiś płytami chyba
    z Polbruku.
    Mnie natomiast ciągnie do czegoś po czym można przyjemnie chodzić gołymi stopami, ale
    jednocześnie nie zajmować się tym, więc wyszukałem coś takiego:
    https://hurtownia-drewna.com/produkt/kompozyt-23x138
    -deska-tarasowa-4deck-premium/
    Wprawdzie w pokojach mam na podłodze płytki (udające deski), ale ogrzewanie podłogowe
    powoduje, że boso chodzi się przyjemnie, więc chciałem tę wygodę mieć również na
    tarasie, aby nie mieć szoku termicznego po wyjściu na zewnątrz.
    Czy ma ktoś lub widział jakieś tarasowe płyty/płytki, które są również miłe w dotyku
    i nie ciągną zimnem? Czy jednak nie da się pogodzić delikatności z kamieniem/betonem
    i trzeba wybrać czy zależy nam na trwałości czy na przytulności?
    A może deski kompozytowe chłodną porą są równie zimne jak kamień?

    Pozdrawiam

    SK

  • 5. Data: 2020-12-18 17:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik sk s...@g...com ...

> [...]
    > delikatności z kamieniem/betonem i trzeba wybrać czy zależy nam na
    > trwałości czy na przytulności? A może deski kompozytowe chłodną

    Jak coś jest na dworze to jest w temperaturze tego co jest na dworze -
    tego sie chyba nie da oszukac? :)

    Jakbys kupował kompozyt to uwazaj bo sa bardzo roznej jakosci.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy

  • 6. Data: 2020-12-18 19:06:47
    Od: collie <c...@v...pl>

    W czwartek, 17.12.2020 o 15:54, sk napisał:

> [...]
    > A może deski kompozytowe chłodną porą są równie zimne jak kamień?

    Płytki teakowe i będziesz pan zadowolony:

    https://allegro.pl/oferta/deski-tekowe-na-taras-drew
    no-drewniane-plytki-teak-9200863654

    PS. Nie pisz wszystkiego w jednej linii, bo mi 24-calowego monitora
    nie starcza do czytania.

  • 7. Data: 2020-12-18 19:50:47
    Od: Pcimol <...@...com>

    > Jak coś jest na dworze to jest w temperaturze tego co jest na dworze -
    > tego sie chyba nie da oszukac? :)

    Hint: rezystancja cieplna.

  • 8. Data: 2020-12-18 23:54:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Budzik napisał:

    > Jak coś jest na dworze to jest w temperaturze tego co jest na dworze
    > - tego sie chyba nie da oszukac? :)

    No niekoniecznie -- gdy świeci słońce, to robi takie oszustwa, że
    czasem trudno ustać na rozgrzanej w ten sposób powierzchni. To jest
    w końcu prawie kilowat na metr kwadratowy. Problemem w sezonie
    tarasowym prędzej będzie zbyt gorąca, niż zbyt zimna powierzchnia.
    Mówię o znanej mi rzeczywistości -- bo tutaj co i rusz czytam o czymś
    nowym. Na przykład o problemach tych, co w sezonie grzewczym stąpają
    boso po domu i tak samo by chcieli po tarasie. W celach innych, niż
    radosne wybieganie rankiem boso w świeży kopny śnieg, co spadł wśród
    nocnej ciszy. Czyli dla Przeżyć Mocnych.

    Jarek

    --
    Patrz -- na białym śniegu ślady miękkich łap,
    ścieżką przeszedł sen, znikł w lesie.

  • 9. Data: 2020-12-22 15:27:26
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 17 Dec 2020 06:54:52 -0800 (PST), sk napisał(a):

    > przyszedł czas na taras i przyda mi się Wasza opinia.
    > Pan co będzie robić plac chce przy okazji zrobić i pokryć taras jakimiś płytami
    chyba z Polbruku.

    Deska jest fajna, ale po kilku latach nawet zadbany taras z twardego
    egzotyka nosi wyraźne ślady używania.
    Jak robię właśnie (z przerwą na zimę) na gruncie i wykładam betonową
    imitacją kamienia. Jest to na tyle proste, że obywam się bez ekipy (i 10
    tys. zostaje w kieszeni).

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl