    Subject: Re: Termet Gold ciepła woda użytkowa
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Wed, 9 Oct 2019 14:06:11 +0200

    W dniu 2019-10-09 o 11:37, Kris pisze:
    > Z przeróżnych kalkulatorów mi wychodzi ze na ogrzanie + CWU mojego domu starczy
    kocioł gazowy 14kW
    > Wstępnie zdecydowałem się na taki
    > https://www.termet.com.pl/produkt/ecocondens-gold-pl
    us/64, 20kW wylot spalin przez ścianę

    > Proszę żeby pochwalić ew skrytykować ten wybór
    >
    > Wybrałem Termet bo na miejscu mam dostępny serwis a i cena ma znaczenie
    >
    > Ale moje pytanie natury praktycznej:
    > W domu mam co prawda 2 prysznice i wannę ale praktycznie nie zdarzyło się aby była
    konieczność korzystania z dwóch w/w jednocześnie

    > Czy w/w kocioł spokojnie da radę na bieżąco nagrzać wodę jak ktoś zechce 15 minut
    pod prysznicem stać lub napełnić duuużą wannę.

    > Ps
    > Dla mojego domu na ciepłowlasciwe.pl wyszło mniej więcej tak jak poniżej
    > -wyniki dla średnia dobowa temperatura w domu przez cały sezon grzewczy to 24,0°C.
    > -faktycznie 24stc to tyko u nas w łazienkach bo w pozostałych pomieszczeniach
    utrzymujemy niższe temperatury(19-21stC)

    > "Ile ciepła potrzebuje twój dom:
    > 7,0kW - maksymalna potrzebna moc grzewcza(W "najmroźniejszy" dzień zimy, tj. przy
    średniej dobowej -16°C.)
    > 3,7kW - przeciętna moc grzewcza(Tyle będzie potrzebne w przeciętny dzień zimy, przy
    średniej dobowej 2,8°C.)
    > 49W/m2 wskaźnik zapotrzebowania na moc
    > 16 040kWh = 58GJ całkowite roczne zużycie energii na ogrzewanie
    > 112kWh/m2 rocznie wskaźnik zapotrzebowania na energię

    Gratuluję wyboru.

    Jak będziesz kupował to sprawdź czy nie jest to jakiś leżak magazynowy,
    bo w starszych wersjach kotły te miały kilka wad:

    kiepski sterownik, ulegający awariom,

    byle jaki, plastikowy wentylator

    oraz lubiący zacinać się zawór 3-drogowy przełączający CO/CWU w wersji
    2-funkcyjnej kotła. Ale Ciebie to chyba nie dotyczy, bo chcesz i musisz
    mieć kocioł 1-funkcyjny, by jego moc nie była większa od 21kW.

    Temu zaworowi w zacinaniu się często pomagali niedouczeni instalatorzy,
    którzy nie montowali przy kotle zaworu nadmiarowo-upustowego.

    Brak tego zaworu może też skutkować przegrzaniem i pęknięciem głównego
    wymiennika ciepła. Podobnie też może zakończyć się uruchomienie
    zapowietrzonego kotła lub jego zapowietrzenie się w trakcie pracy.
    Zwłaszcza, że obudowa wymiennika jest z plastiku
    https://piecgazowy24.pl/kotly-gazowe/wymiennik-spali
    ny-woda-kotla-termet-ecocondens-gold-plus-1f-i-2f-no
    wy

    Niw wiem czy już poprawili te wymienniki, ale kiedyś czujnik zasilania
    był zintegrowany z wymiennikiem i w razie jego uszkodzenia trzeba było
    go wymienić wraz z wymiennikiem.

    Reasumując:

    Kocioł musi być zamontowany w taki sposób, aby nie ulegał
    zapowietrzeniu, czyli najlepiej w najniższym punkcie instalacji CO, a
    elektroniczna pompa ustawiona na taki przepływ, aby nie robiły się w
    wymienniku zastoje powietrza. Duży przepływ ponadto pozwala ograniczyć
    wytrącanie się kamienia w wymienniku.

    Musi być wyposażony w zawór nadmiarowo-upustowy.

    Bez tych rzeczy zapomnij o 7-letniej gwarancji.

    Ponadto kotły z takimi wymiennikami nie powinny być podłączane wprost do
    starych, brudnych instalacji. Jeżeli w domu jest stara instalacja
    stalowa to trzeba kocioł zrobić w układzie zamkniętym, odseparowanym od
    instalacji CO wymiennikiem ciepła.

    Na plus tych kotłów:

    Szeroki zakres modulacji i 7-letnia gwarancja.

    Kocioł jak kocioł - podobny w budowie do kotłów budżetowych innych firm.