    Subject: Re: Termet Gold ciepła woda użytkowa
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Wed, 9 Oct 2019 21:43:29 +0200

    W dniu 2019-10-09 o 14:33, Kris pisze:
    > -Czy moc 20kw przy wersji dwu-funkcyjnej pozwoli na komfortowy prysznic?

    Co wg Ciebie znaczy "komfortowy"?

    20kW pozwala na podgrzanie wody od 10 do ok. 42-43'C przy przepływie ok.
    8 l/min. Jest to taki strumień wody, że się da kąpać jak masz małą
    wylewkę prysznicową lub niewielką "słuchawkę" przy baterii wannowej. Ale
    jak w tym czasie ktoś odkręci kran w kuchni czy przy umywalce to po
    plecach poleci zimna woda.

    Przy takim strumieniu, napełnianie wanny do kąpieli, aby się zanurzyć
    będzie trwało ok. 20 min.

    Do deszczownicy potrzebny jest przepływ rzędu 15-20 l/min.

    Tak naprawdę 25kW to jest minimum dla grzania przepływowego ciepłej
    wody, aby mieć jako taki komfort. Ale taki kocioł nie może mieć wyrzuty
    spalin poprzez ścianę. Musi być  komin.

    Ja mam kocioł, którego moc maksymalna to 36kW podczas grzania wody
    użytkowej. Można korzystać z 2 łazienek jednocześnie czy też z łazienki
    i kuchni, ale ja nie mam deszczownic. Zwykłe natryski i wanny.

    Kocioł jest 2-funkcyjny, ale przełączenie na grzanie zasobnika CWU trwa
    raptem pół minuty. Wystarczy tylko przełączyć jeden zawór oraz
    przestawić w kotle jeden parametr, kocioł zamiast przygotowywać wodę
    przepływowo, zaczyna ładować zasobnik CWU. Przydaje się jak się zjedzie
    rodzinka i jednocześnie używane są obie łazienki + kuchnia.

    No, ale takie cudza to tylko w kotłach Intergas/Hoval/ACV/Thermagen,
    które nie są dla każdego. To są kotły dla osób, które wiedzą, że
    oszczędność nie polega na kupowaniu najtańszych urządzeń, ale na
    kupowaniu urządzeń niezawodnych i o ponadprzeciętnej żywotności.

    Ale w każdym kotle 2-funkcyjnym można zwiększyć wydajność ciepłej wody.
    Wystarczy tylko dołożyć do takiego kotła zasobnik warstwowy z nierdzewki
    oraz pompę ładującą ten zasobnik. Zasobnik nie musi być duży. Może mieć
    raptem 80-100 litrów, a będzie miał wydajność jak duży zasobnik 500-600
    litrów.

    > -Czy można/ czy jest sens podłączyć ten kocioł dwu funkcyjny do istniejącego
    zasobnika(150litrów chyba) a jak zasobnik padnie(bo ma już ponad 10 lat) to zasobnik
    wywalić a wodę grzać bezpośrednio kotłem?

    A skąd ja mam to wiedzieć jaki masz zasobnik?

    Jak będzie w nim wężownica zbyt mało wydajna to kocioł będzie nagrzewał
    ten zasobnik przez pół dnia, a w domu będzie zimno.

    > -W projekcie mam wyrzut spalin przez ścianę. Do tego kotła są sytemy kominowe
    stalowe i z tworzywa sztucznego. Który lepszy
    > -Dodatkowo można zrobić żeby osobno zasysał powietrze a osobnym kanałem wywalał
    spaliny lub dać rurę współosiową(czy jakoś tak to się nazywa)
    > Jaka wersję więc lepsza:
    > - wyrzut jedną rurą przez ścianę a pobieranie powietrza z pomieszczenia(lub druga
    rurą przez ścianę z zewnątrz)
    > -wyrzut spalin i pobieranie powietrza przez ścianę z zewnątrz rurą współosiową?
    > https://www.termet.com.pl/pl/produkt/ecocondens-gold
    -plus/64
    > Tam jest manual i odnośnie wyrzutu spalin jest kilka wersji do wyboru

    W każdej sytuacji najlepszym jest zestaw koncentryczny, podwójny, bo
    robi dodatkowo za wymiennik ciepła. Al;e bywa, że się nie da.