eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieZawory - czy moge zmienic glowice na termostatyczna? › Re: Zawory - czy moge zmienic glowice na termostatyczna?
    From: Jacek <k...@a...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zawory - czy moge zmienic glowice na termostatyczna?
    Date: Fri, 9 Aug 2019 11:52:19 +0200

    W dniu 09.08.2019 o 11:29, Majka pisze:
    > Witam,
    > serdeczna prośba o pomoc z zaworami na grzejnikach.
    > Trzy lata temu hydraulik wymienił mi stare cieknące zawory na nowe, zwykłe z
    pokrętłem.
    > W następnym roku mieliśmy wymienić głowice na termostatyczne - tak twierdził
    majster. Niestety rozchorował się i nie skończy już tej roboty.

    > Czy możecie mi pomóc i wskazać jaka głowicę mam kupić? Jaki model będzie tu
    pasował?
    > I czy ty prawda - jak twierdził na koniec hydraulik - że wymiana pokrętła na
    termostatyczne jest prosta, i dam radę sama podmienić? Nie trzeba spuszczać wody z
    układu grzewczego?

    Pooglądałem obrazki i wydaje mi się, że coś z tego powinno pasować:
    https://www.caleffi.com/poland/pl/news/glowice-termo
    statyczne
    https://allegro.pl/listing?string=g%C5%82owica%20ter
    mostatyczna%20caleffi&bmatch=baseline-var-n-dict4-ey
    esa-bp-hou-1-2-0730

    Który model konkretnie, to nie wiem.
    Ja u siebie miałem czeskie zawory z głowicą termostatyczną z wczesnych
    lat 90-tych. Głowice były niezbyt trwałe i wymieniałem je stopniowo na
    inne, takie, jakie udało mi się tanio kupić. Żeby dopasować mocowanie
    głowicy do innego zaworu trzeba było trochę pomajstrować, co nie jest
    szczególnie trudne dla średniozaawansowanego majsterkowicza.
    Jacek