    From: Jacek <k...@a...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: co na ścianę w chłodnej kotłowni?
    Date: Sat, 21 Mar 2020 08:09:26 +0100

    > Farba epoksydowa Famoksyd. Jako jedyna ma atest pzh do kontaktu z żywnością. Nie
    podejrzewam zebys coś na ścianie kroił w plasterki ale co taki atest zaszkodzi jak
    będzie.

    Atest na kontakt z żywnością potrzebny jest, jak się farbą maluje od
    wnętrza na przykład zbiornik wody pitnej (np. na statku), albo coś co ma
    bezpośredni kontakt z żywnością. Jak gość ma tam kompoty w słoikach to
    atest mu na nic. Warto dodać, że atest kosztuje i to sporo, dlatego
    farba z atestem jest znacznie droższa od zwykłej. Nie znaczy to wcale,
    że jest "lepsza" tylko, że dostała papier. Nie wiem ile kosztuje
    przebadanie farby na kontakt z żywnością. Wiem ile kosztuje przebadanie
    farby na antyelektrostatyczność. To ok 25 tys. PLN. Jak się tej farby
    sprzedaje na dajmy na to 10 tys. litrów rocznie, to za sam papier cena
    rośnie o 2,50 zł na litrze.
    Jacek