  • Data: 2020-01-09 20:11:56
    Temat: Re: dobudowanie wiaty z boku domu - konstrukcja
    Od: wowa <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Planuje z boku domu dobudować wiatę na auto.
    > coś podobnego ale z dachówką na dachu
    > https://budujemydom.pl/i/images/1/8/5/dz03OTAmaD01ND
    g=_src_214185-budowa_wiaty_garazowej2_budujemydompl.
    png

    > Tylko zastanawiam się nad belką mocowaną do budynku.
    > Czy wyciąć ocieplenie (mam 20cm styro) i mocować belkę do ściany
    > Jak potem do tego krokwie zamocować - pewnie trzeba dokonać większej demolki
    > ocieplenia? Czy postawić wiatę osobno, na słupach przy samym budynku?
    > Tylko wtedy dachu wiaty nie połączę w budynkiem. Wtedy trzeba tam jakąś
    > szczeline zostawić?

    Wiata osobno. nie demolujesz domu i urzędnik nie wpadnie na pomysł, że
    to jest rozbudowa co skutkuje odpowiednim podatkiem. Niestety to nie
    żart, parę lat temu była dyskusja bodaj na forum Muratora. A żeby woda
    nie leciała szczeliną to zrób normalną obróbkę blacharską. Blacha
    mocowana tylko do ściany żeby mogło pracować. Acha, i budujesz wiatę a
    nie wiatę na auto zwaną garażem :)
    Wojtek