    From: Mateusz Viste <m...@w...tell>
    Subject: Re: hedera, korzenie
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Date: 21 Aug 2018 12:28:04 GMT

    On Tue, 21 Aug 2018 04:13:58 -0700, Kris wrote:
    > Byłem w tym domu w mieszkaniu na parterze i przy okazji klatką schodową
    > wyżej wlazłem- śladów wilgoci/grzyba nie widać. Osoby u z parteru u
    > których byłem tez żadnych negatywnych opinia o tej elewacji nie
    > wypowiadały.

    No tak, ale ktoś mógłby powiedzieć że to anegdotyczny dowód... bo równie
    dobrze mogłoby być tak samo bez tej roślinności, albo może budynek
    wyjątkowo dobrze przewiewny, albo wręcz okazałoby się że bez bluszczu
    mury nagle wilgotne. Na jednostkowym przykładzie pt. "wszystko gra" nie
    sposób wyciągnąć jakichkolwiek wniosków. Trzeba by taki sam budynek
    postawić, w tej samej technologii, w tym samym miejscu, i na przestrzeni
    10 lat porównać. Albo oprzeć się na większej próbce statystycznej. Lub
    zaufać jakimś badaniom w temacie, ale nie wiem czy jakiekolwiek mądre
    głowy tego typu badania wykonały/wyliczyły.

    Mateusz