  • 1. Data: 2021-02-28 12:08:37
    Temat: Re: jaki cyfrowy programator czasowy?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 28.02.2021 o 00:49, 1634Racine pisze:
    > moze ktos doradzi w sprawie:
    > jaki cyfrowy programator czasowy kupic, by nie padl tak szybko,jak
    > zazwyczaj pada chinszczyzna?
    > ( jakis czas temu kupilem 3 sztuki --> https://i.imgur.com/KwyZIzf.png,
    > https://i.imgur.com/NHaTCRG.png
    > - tragedia, poszly do kosza)
    sonoffa, programowanego przez smartfona. nie żartuję. po zaprogramowaniu
    działa bez wifi.

    ToMasz

  • 2. Data: 2021-02-28 20:34:38
    Od: marrgol <m...@a...invalid>

    On 2021-02-28 at 12:08, ToMasz wrote:
    > sonoffa, programowanego przez smartfona. nie żartuję. po zaprogramowaniu
    > działa bez wifi.

    Który konkretnie? Ma podtrzymanie czasu i programu na wypadek przerwy
    w zasilaniu i braku dostępu do wifi po jego przywróceniu?

    --
    mrg

  • 3. Data: 2021-02-28 22:20:43
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 28.02.2021 o 20:34, marrgol pisze:

    > Który konkretnie?  Ma podtrzymanie czasu i programu na wypadek przerwy
    > w zasilaniu i braku dostępu do wifi po jego przywróceniu?

    https://allegro.pl/oferta/sonoff-basic-wifi-230v-wla
    cznik-wylacznik-ios-8867864223

    mam takich kilka od paru lat. nie robiłem testów, ale przez ten okres na
    100% były przerwy w zasilaniu. ostatnio syn wywalił korki, wcześniej ja.
    (te przerwy pamietam bo spowodowały zamieszanie). w żadnym sonofie nie
    przestawił sie zegar ani nie wykasowały się "nastawy". Tych nastaw jest
    pierdylion, włącznie z takimi - tylko się wyłącz, lub tylko się załącz.
    jest też poradnik jak to urządzenie przeprogramować tak, aby nie
    korzystało z chińskich serwerów.
    jak jesteś serio zainteresowany, to powiedz jakie testy mam zrobić.

    ToMasz

  • 4. Data: 2021-03-01 15:16:23
    Od: marrgol <m...@a...invalid>

    On 2021-02-28 at 22:20, ToMasz wrote:

> [...]
    > (te przerwy pamietam bo spowodowały zamieszanie). w żadnym sonofie nie
    > przestawił sie zegar ani nie wykasowały się "nastawy".

    Dzięki, chyba już taki ,,macałem". ,,Nastawy" pamięta, bo ma trochę
    pamięci flash, ale nie ma żadnego akumulatora, baterii ani super-
    kondensatora, więc nie widzę jak miałby podtrzymywać czas dłużej
    niż przez kilka sekund, może kilka minut.

    --
    mrg

  • 5. Data: 2021-03-02 12:56:53
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2021-03-01 o 15:16, marrgol pisze:

> [...]
    > kondensatora, więc nie widzę jak miałby podtrzymywać czas dłużej
    > niż przez kilka sekund, może kilka minut.

    A może odpalić go ponownie, ale bez dostępu do netu i sprawdzić czy o
    zadanej godzinie zrobi akcję?
    Może jak wstaje, to łączy się serwerem swoim i zaciąga wszystko od nowa.
    I tak naprawdę jest wyzwalany zawsze online, a sam z siebie nie potrafi
    nic oprócz wykonania polecania on/off.

    --
    viktorius

  • 6. Data: 2021-03-02 17:02:46
    Od: adam <a...@a...pl>

    > sonoffa, programowanego przez smartfona. nie żartuję

    Popatrzyłem trochę na te różne Sonoffy, zmyślne urządzenia, tylko ja już
    nie nadążam, może ktoś mi pomoże.
    Przeczytałem, że może działać w pętli, i to mi pasuje. Ale chciałbym,
    żeby ta pętla nie chodziła cały czas, tylko żebym mógł ją np wyłączyć na
    noc, a rano włączyć. Ale jak ją rano włączam, to żeby od razu
    zastartowała w sposób aktywny i uruchomiała urządzenie. Potem urządzenie
    chodziłoby dalej w pętli. Da się to zrobić?

    Chciałbym w ten sposób sterować cyrkulacją ciepłej wody. W dzień woda
    nie musi krążyć cały czas, więc chodzi w pętli. Na noc ją wyłączam
    całkowicie, rano włączam. I jak włączę, to chciałbym, żeby od razu woda
    krążyła. Dotychczas używam zwykłego programatora za 10zł z marketu,
    który ustawiam tak, że chodzi 15 min, potem przerwa 15 min. Rano jak
    włączę i trafię na pauzę, to czekam na tę wodę. A zgodnie z pewnym
    prawem nie działa tu rachunek prawdopodobieństwa, i nigdy nie ma ciepłej
    wody od razu.

  • 7. Data: 2021-03-02 20:06:08
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 02.03.2021 o 17:02, adam pisze:

> [...]
    > włączę i trafię na pauzę, to czekam na tę wodę. A zgodnie z pewnym
    > prawem nie działa tu rachunek prawdopodobieństwa, i nigdy nie ma ciepłej

    Zainteresuj się zatem Sonoff ale na oprogramowaniu Supla. Możesz sobie
    wtedy robić "sceny", znaczy ustawiać dowolnie co Ci się podoba.
    Wszystkim zarządzasz przez komputer/smartfon i masz do wyboru
    "oryginalną" chmurę http://cloud.supla.org lub pomocniczą (lepszą)
    https://supla.fracz.com/

    Ja akurat wykorzystuję kilka Sonoffów (są takie z pomiarem temperatury+
    przekaźnik) łącznie z powiadomieniem stanu na smartfona.

    https://forum.supla.org/ (poczytaj).

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 8. Data: 2021-03-02 22:02:03
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > zastartowała w sposób aktywny i uruchomiała urządzenie. Potem urządzenie
    > chodziłoby  dalej w pętli. Da się to zrobić?
    sądzę że tak. On ma na obudowie przycisk, do zmiany stanu. czyli jeśli
    był wyłączony, to naciśnięcie przycisku go uruchomi. Mało tego, gdzieś
    czytałem zę można go obsługiwać pilotem na 433mHz, nie tylko telefonem.
    Natomiast czy da się (w prosty sposób) zrobić tak aby w nocy był
    wyłączony a w ciągu dnia 15/15 minut wył/wł - tego nie wiem. bo
    wpisywanie 4 zmian na godzine to jest trochę klikania
    ToMasz

  • 9. Data: 2021-03-02 22:14:12
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 02/03/2021 17:02, adam wrote:
> [...]
    > zastartowała w sposób aktywny i uruchomiała urządzenie. Potem urządzenie
    > chodziłoby  dalej w pętli. Da się to zrobić?

    Może czas na HomeAssistanta?

> [...]
    > włączę i trafię na pauzę, to czekam na tę wodę. A zgodnie z pewnym
    > prawem nie działa tu rachunek prawdopodobieństwa, i nigdy nie ma ciepłej

    Aż się prosi o:

    a) układ wykonawczy na przekaźniku sonoff
    b) czujka ruchu na 433MHz
    c) bridge 433<->Home assistant
    d) Home assistant odpalony na jakimś Pi, bezobsługowym zajmujący się
    logiką działania. Po jakimś czasie dołożysz do neigo znacznie więcej niż
    taka prosta automatyka. Apetyt rośnie.

    Mam właśnie, miedzy innymi, sterowanie pompą obiegową na HA. Wykrywa
    ruch w domu na tanich czujkach 433 i podaje ciepłą wodę.

    Ogólnie całośc jest relatywnie łatwa do postawienia, jednak musisz
    wiedzieć że sonoff działają "z chińską chmurą" i wymagają
    przeprogramowania - co oznacza uzycie lutownicy w niektócyh
    konstrukcjach (w innych sa gotowe złacza do programowania). Dopiero
    wtedy masz kontrolę na nimi bez internetu.

    Więc możesz podejśc do sprawy z grubej rury i uderzyc od razu w HA. Na
    samej Tasmocie wgranej w wyłacznik sonoff da się "cośtam" poczynić, ale
    to pic na wodę. Chyba potrzebujesz jednak HomeAssisanta lub innego
    centralnego komputerka sterującego. To akurat jest wyjątkowo prosto
    postawić, są gotowce pod Raspberry Pi3 i 4. Nawet oferty były na
    allegro, że od razu skonfigurowane sprzedają, zarówno Pi jak i sonoff.

    Isnieje tez kilka alternatyw:
    1) czujki ruchu na zigbee + bridge zigbee
    2) czujki ruchu na zwave i bridge na zwave
    3) czujki bezpośrednio na wifi - nie używałem, wiem że są.

    Warto też uderzyć w gotowe chińskie zestawy do "alarmów". Wszystko tam
    bangla na 433, jest niesłychanie upierdliwe i dziadowskie, ale zrobi to
    co chcesz: poda wodę zanim dojdziesz do łazienki. Nie mam, ale
    widziałem. IMHO żałosne, ale to minimum potrafi.

  • 10. Data: 2021-03-02 22:38:17
    Od: adam <a...@a...pl>

    Dzięki wszystkim za zainteresowanie. To co piszecie, to czary mary dla
    mnie, ale spróbuję się doktoryzować z tematu. Tylko, że mało mam teraz
    czasu, więc dopiero za kilka dni zadam kilka pytań szczegółowych.