    From: yabba <g...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: podłączenie wideodomofonu
    Date: Mon, 14 May 2018 20:41:06 +0200

    W dniu 14-05-2018 o 17:56, brunet.wp pisze:
    > Witam,
    >
    > biorę się za podłączenie wideodomofonu. Jest to model EURA VDP-12A3.
    > Między kasetą zewnętrzną a monitorem wewnętrznym będzie jakieś 10-12m.
    > Między nimi muszę puścić do sterowania przewód 4x0,5 ziemny. Dodatkowo
    > do kasety zewnętrznej i do monitora muszę doprowadzić zasilanie 12V (mam
    > 2 zasilacze w komplecie z wideodomofonem).
    >
    > Jaki przekrój przewodu mam zastosować do zasilania?
    >
    > A może zamiast sygnałowego 4x0,5 dać np. 6x0,5 i wtedy cztery żyły byłby
    > sygnałowe a dwie zasilające? Mogę również w osobnym przewodzie puścić
> [...]

    Kabli daj z zapasem. Potem będziesz chciał dodać czytnik breloków albo
    sterowanie lampą przy furtce lub bramą, to będziesz miał jak to łatwo
    podłączyć.
    Kaseta bramowa bierze około 400mA. Na jednej parze 0,5 mm, będzie spadek
    0,8V. Na dwóch zrównoleglonych parach spadek będzie 0,4V, powinno to już
    być niezauważalne dla kasety. Na czterech równoległych parach będzie
    0,2V spadku.
    Najpraktyczniej położyć 12x0,5 ziemny albo nawet 16x0,5, albo dwie
    ziemne skrętki komputerowe.

    yabba