    From: "brunet.wp" <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: podłączenie wideodomofonu
    Date: Tue, 15 May 2018 12:43:12 +0200

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    > Kabli daj z zapasem. Potem będziesz chciał dodać
    > czytnik breloków albo sterowanie lampą przy
    > furtce lub bramą, to będziesz miał jak to łatwo
    > podłączyć.
    > Kaseta bramowa bierze około 400mA. Na jednej
    > parze 0,5 mm, będzie spadek 0,8V. Na dwóch
    > zrównoleglonych parach spadek będzie 0,4V,
    > powinno to już być niezauważalne dla kasety. Na
    > czterech równoległych parach będzie 0,2V spadku.
    > Najpraktyczniej położyć 12x0,5 ziemny albo nawet
    > 16x0,5, albo dwie ziemne skrętki komputerowe.

    Dzięki.

    Oczywiście wszystkie kable pójdą w grubym peszlu
    (średnicy ok. 4cm) plus jakieś dodatkowe sznurki
    jakby kiedyś przyszło puścić dodatkowe kable.

    Najwygodniej będzie mi puścić 16x0,5 i wtedy
    cztery żyły wykorzystać na sterowanie, a resztę na
    zasilanie. Nie będzie wtedy zakłóceń sygnału?

    No i zapomniałem jeszcze napisać, że w tym samym
    wykopie (ale w osobnym peszlu) puszczę również
    przewód zasilający napęd bramy garażowej (3x1,5).
    Odległość między tymi dwoma peszlami będzie pewnie
    nie większa niż 20cm. Czy to nie za blisko?

    Pozdrawiam,
    Brunet