  • Data: 2019-11-28 07:45:38
    Temat: Re: podłoga drewniana, panele - ogrzewanie podłogowe
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 27.11.2019 o 22:59, Budyń pisze:

    > ja mam podobny zgryz, poddasze jeszcze nie oddane wiec któregos dnia przyjdzie mi
    to zrobić. Na legarach mam osb22,
    moim zdaniem za cieńkie. jak daleko masz legary od siebie?

    na to chyba pójdzie
    https://www.hurtowniastyropianu.pl/styropian/styropi
    an/podlogowy/styropian-pod-ogrzewanie->podlogowe/
    > i rurki pex.
    > Trzeba to zalać czymś lekkim, powiedzmy jastrychem gipsowym, a na wierzch zwykłe
    panele.

    styropian, xps, moim zdaniem ma za słabą wytrzymałość na zgniatanie
    punktowe. Miałem taki moment, ze chodziliśmy po xpsie. mimo że ja jestem
    najcięższy a ważę tylko 75kg, po 3 miesiącach xps stał się cieńki jak
    papier. czy położenie na xps paneli 8mm ac5 coś by poprawiło? na 100%
    by poprawiło, ale jak mocno? Obawiam się że ciężki mebel, powiedzmy
    100kg na jedną nogę, wielości paczki zapałek, mógłby doprowadzić do
    trwałych, widocznych odkształceń. stąd zalania, albo kolejna warstwa
    desek/osb/czegokolwiek, moim zdaniem jest jak najbardziej konieczna. ale
    skoro taka warstwa będzie to po kija styropian? wełna lepiej tłumi takie
    dzwięki. Można dać różne materiały, warstwami, tak aby każda tłumiła co
    innego. wylewki - jaka by nie była nie chcę, bo zwiększy mocno ciężar i
    cenę.
    Pytanie pozostaje. Czy widzicie jakieś ewidentne wady takich legarów,
    ogrzewania podłogowego pod deskami i panelami.

    ToMasz