eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniepromocja w L.M. na kotły. opłaca się? Użytkownik proszony do tablicy › Re: promocja w L.M. na kotły. opłaca się? Użytkownik proszony do tablicy
    Subject: Re: promocja w L.M. na kotły. opłaca się? Użytkownik proszony do tablicy
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Sun, 8 Sep 2019 14:04:40 +0200

    W dniu 2019-09-08 o 09:39, ToMasz pisze:
    > bardzo dziękuję za wyjaśnienia. a czy mógłbyś niezobowiązująco polecić
    > najtańszy kocioł na który warto zwrócić uwagę?
    > (przy niewielkim rocznym zużyciu gazu, do mieszkania 55m2)
    > ToMasz

    Odradzam kierowania się tylko i wyłącznie ceną.

    Nie znam najtańszych kotłów, na które warto zwrócić uwagę. Znam dobre
    kotły w przyzwoitej cenie.

    np. Unical KONm EXT C24 , ACV Kompakt, Thermagen

    Oczywiście nie twierdzę, że nie ma lepszych czy też tańszych, a równie
    dobrych. Są ludzie, którzy chwalą Termety, Junkersy czy Buderusy.

    Po prostu nie znam wszystkich marek, ale te, które polecam wiem, że są
    dobre, bo są to kotły przeze mnie sprawdzone.

    Co prawda ACV i Thermagen (nota bene to są prawie te same kotły,
    różniące się tylko nieznacznie elektroniką) mają dość wysoką moc
    minimalną, bo startują od ok. 6kW, ale są niezawodne i toporne jak
    czołg. Świetnie sobie radzą w wielu mieszkaniach, zarówno w kamienicach
    jak i blokach. Niektóre z nich pracują bezawaryjnie od ponad 10 lat. Raz
    do roku czy raz na dwa lata trzeba przeczyścić wymiennik, co jest
    banalnie prostą czynnością, którą możesz nawet sam sobie zrobić. W
    innych kotłach jest to już o wiele trudniejsze.

    Ale najlepsza instalacja do tych kotłów to wykonana ze starych,
    stalowych rur, w której jest znaczna ilość wody, choć mam kilka
    instalacji nowych wykonanych rurami PEX, gdzie te kotły pracują w
    mieszkaniach kamienic i ludzie sobie chwalą, że są oszczędne, a koszty
    ogrzewania są niższe niż poprzednio przy grzaniu węglem.

    Unical KONm za to ma niższą moc startową, bo startuje już od ok. 3kW i
    ma nieco większą sprawność od ww, a ponadto jest nieco tańszy. Posiada
    opatentowany wymiennik ciepła podobny w budowie do ACV-a.

    Jeżeli chcesz kocioł z lepszym komfortem ciepłej wody to polecam Unical
    KON B z wbudowanym niewielkim zasobnikiem nierdzewnym.

    Poza tym zadałeś pytanie w stylu: "ważę 120kg jakie najtańsze, a zarazem
    najlepsze auto mam kupić?"

    O jakie auto chodzi?

    O osobowe, ciężarowe, sportowe ....?

    Odnosząc do kotła:

    Jaką masz instalację? Jakie rury? Jakie grzejniki?

    Co to za mieszkanie? W bloku, w kamienicy, domek? Budynek jedno czy
    wielorodzinny? Czy jest kanał kominowy w który można włożyć wkład
    kwasoodporny? Jak długi jest ten kanał i jaki ma przekrój? Od tego
    zależy jak można odprowadzić spaliny.

    Ilu ludzi będzie korzystało z ciepłej wody? Od tego zależy czy ma to być
    kocioł 1 czy też 2-funkcyjny.

    Poza tym jaki to rejon Polski? Od tego zależy czy jest tam jakiś serwis.
    Poza samym kotłem warto, żeby był dobry lokalny serwis. Czasami ludzie
    wydzwaniają po serwis z błahych przyczyn (np. coś poprzestawiali w
    kotle). Serwisant wtedy za dojazd i bierze pieniądze. Wiadomo, że koszt
    dojazdu kilku kilometrów będzie dużo niższy niż dojazd 100 czy 200km.
    Ponadto na przyjazd 100 czy 200km trzeba będzie czekać dłużej.