    From: Kżyho <k...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: router w domu z silikatów
    Date: Thu, 10 Jan 2019 13:47:00 +0100

    W dniu 10.01.2019 o 13:33, uciu pisze:
    > Temat zwiazany z budową wiec pisze tutaj :-)
    >
    > Ściany w domu z silikatów - czy one mocniej zatrzymują sygnał z routera niż w
    przypadku gazobetonu?

    > U siostry router to jakiś tani chińczyk.
    > U mnie ASUS RT-AC1200G+ kupiony za namową sprzedawcy, miał tez dobre opinie w
    necie...

    > U siostry gazobeton - router w garazu i zasięg w domu (parterówka 100m2) ok.
    > U mnie silikaty za zasięg jest marny - 2,4 w ogóle nie wyszukuje (jest tylko tam,
    gdzie wisi router), 5GHz laptop wyszukuje ale zasieg w salonie to ok 20% - fotka
    poniżej.
    > A przecież 2,4 powinien być mocniejszy....
    >
    > Jak sprawdzić - bo może mój egzemplarz jest jakiś wadliwy? Zrobiłem już upgrade
    softu.
    > Może jak się okaże że jest OK dać jakiś dodatkowy AP w miejsce zaznaczone na
    niebiesko? Powinno to pomóc. Tylko wkurza mnie to, że kupiłem router za 300zł i jest
    gorszy niż chinol za stówkę.

    > Fotka
    > https://drive.google.com/open?id=1AgxH-oc2gOmwKjQ-v6
    XXCLvqW6o8amgy

    Wifi to niejednokrotnie ciężki temat i często nie ma gotowych
    scenariuszy i zasad i trzeba próbować dla każdych uwarunkować ustawiać i
    sprawdzać to indywidualnie.
    Może być tak, że akurat masz tam jakąś ścianę pełną żelastwa, jakichś
    instalacji czy czort wie czego i to zakłóca sygnał. Brak 2,4 przy
    obecności 5 GHz jest co najmniej ciekawy :)
    Na początek proponuję router poprzestawiać po domu i popróbować jak
    wygląda wtedy kwestia w pozostałych pomieszczeniach.

    Ja mam w domu u siebie przypadek takiej ściany nośnej idącej dokładnie w
    połowie domu, że mając router/AP po jednej stronie tej ściany i siedząc
    jakieś 5-6 m w linii prostej od niego, ale po drugiej stronie ściany, w
    salonie tracę większość zasięgu. Zostają mi dwie kreski, ale jakość tego
    połączenia jest duużo gorsza, co da się bardzo odczuć nawet przeglądając
    tylko internet. Transfer plików z internetu wzrasta często 6-10 krotnie
    jak tylko znajdę się po tej samej stronie ściany co router.
    A ściana - nic tam specjalnego nie ma moim zdaniem. 28 cm bloczków
    żużlobetonowych, w jednym miejscu przylegający do tego blok przewodów
    kominowych i kominek z drugiej strony i tyle.

    Pzdr
    --
    /__/_* /