    From: Kżyho <k...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: wielka płyta - na co zwracać uwagę?
    Date: Mon, 15 Apr 2019 16:46:05 +0200

    W dniu 12.04.2019 o 23:24, Uzytkownik pisze:

    > Tak. Budowniczy wielkiej płyty mocno się przeliczyli, bo bloki budowane
    > były na 60 lat, a okazało się, że spokojnie postoją jeszcze drugie tyle,
    > albo i trzecie :)
    >
    > Typowe problemy:
    >
    > Krzywe ściany, podłogi i sufity.
    >
    > Słaba izolacja akustyczna.
    >
    > Słaba izolacja termiczna co się przekłada na duże koszty ogrzewania
    > jeżeli budynek nie jest docieplony.
    >
    > Pordzewiałe łączniki zbrojeń.

    > Żeby ściany były w miarę proste.
    >
    > Żeby na elewacji i stropie nie było azbestu. Często był stosowany jako
    > element elewacji.

> [...]

    A ogólnie to stwierdzam, jako zresztą mieszkaniec starej kawalerki przez
    5 lat, że na dzień dzisiejszy te stare osiedla to wcale nie jest głupi
    pomysł. Jako jedyne mają zazwyczaj jeszcze jakąś przestrzeń, często
    zieloną między blokami, a same mieszkania są jednymi z sensowniej
    zaplanowanych gdzie przestrzeń jest zupełnie nieźle wykorzystana. Bo jak
    widzę niektóre "nowe" cuda deweloperskie, to płakać się chce. Zwłaszcza
    jak widzę "salon" 15 m2, ale za to jakiś totalnie nie ustawny korytarzyk
    ma np. 10 m2...
    Lepiej rozplanowanej przestrzeni, jak w kawalerce z wielkiej płyty, w
    której mieszkałem, jeszcze nie widziałem nigdzie.

    Pzdr

    --
    /__/_* /