    From: marios <d...@f...gd>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: wykrywacz do gwoździ w deskach
    Date: Wed, 8 Aug 2018 10:35:20 +0200

    W dniu 08.08.2018 o 09:19, Uzytkownik pisze:

    > Z deskami szalunkowymi jest spory problem. Nie chodzi tylko i wyłącznie o
    > gwoździe, ale także i o to, że są upierniczone betonem. Czasami to nawet
    > trudno jest je pociąć, żeby spalić w piecu, bo piły łańcuchowe się niszczą.
    >
    > Jeżeli jednak się upierasz to deski trzeba by przepuścić przesz szlifierkę
    > taśmową lub po prostu czyścić szlifierką kontową z krążkiem na papier
    > ścierny. Ale do takiej szlifierki kątowej trzeba mieć regulację obrotów, bo
    > standardowa prędkość obrotowa rzędu 6-8 tys. obr./min. po prostu przypala
> [...]
    Na szalunkach stropu była czarna folia gruba, także mało jest upierniczonych
    mocno - choć przecieki wody też trochę zanieczyściły.

    Ale jak piszą inni, chyba faktycznie trzeba po prostu dokładnie oglądać -
    czasem potrafi się trafić jakiś gwozdek - papiak bo coś tam zostało dla
    przytrzymania przybite.

    Szlifierki akurat nie mam, jest heblarka stołowa - 1 wałek od spodu, jakieś
    35-40 cm szeroki - ale tu ta sama dyscyplina prawie co przy grubościówce.

    OK, dzięki wszystkim za porady.