    Subject: Re: wytrzymałość belki żelbetowej -prośba
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: marios <d...@f...gd>
    Date: Fri, 22 May 2020 16:24:16 +0200

    W dniu 20.05.2020 o 19:20, P_P pisze:
    > Użytkownik "Krzysztof Waberski" <k...@h...com> napisał w
    > wiadomości news:c89bacc4-18bd-494f-9445-21efff264686@googlegrou
    ps.com

    > OBLICZENIA STATYCZNO-WYTRZYMAŁOŚCIOWE BELKI ŻELBETOWEJ
    > https://www.specbud.pl/uploads/reports/SPECBUD_BZ_No
    tka.pdf

    Jest program specbud-u o nazwie coś "belka żelbetowa".
    Korzystałem z wersji demo, ale OIP starszej wersji coś ? 7.x (OPI w
    wersji 10.x zmienili w demo na wersję dodająca zniekształcenia w wynikach),

    tam były chyba 2-3 przykładowe belki bez możliwości zmiany jakichś
    parametrów,
    troszkę zhakowałem ,cii :), plik przykładu i wstawiałem sobie tam
    edytorem te parametry od du.. znaczy od tyłu strony.

    Niestety nie pamiętam gdzie ja to (na którym kompie i dysku) miałem, ale
    jak bardzo zależy to mogę poszukać, może jeszcze znajdę.

    ps. chyba wolnopodparta a nie wolnowisząca ?
    6.5m to sporo wydaje mi się jak na 4x fi 12 (2górą i dwa dołem rozumiem)
    bez podparcia po drodze, i strzemiona z miękkiej (st-0?) fi6 co 0.5m (a
    beton jaki?).

    Jeżeli wolnopodparta, to górne pręty mało pracują, co innego dla belki
    zamocowanej lub podpartej - wtedy górne pręty pracują w zakresie -
    standardowo - 20% długości od podparcia i następuje przejście obciążenia
    na dolne pręty (strzemiona przenoszą obciążenia między poziomami -
    chłopsko tłumacząc, i przeciwdziałają zarysowaniom.

    NIE MAM WIEDZY = wykształcenia w tym kierunku! - tylko domorosłe zabawy
    z tym programem.

    Chyba prościej, taniej będzie zachacyć o jakiegos architekta (z
    programem) i poprosić o wyliczenie, pewnie za 100-200zł zrobi.