    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 22 May 2020 22:05:28 -0700 (PDT)
    Subject: Re: zaczepnie
    From: s...@g...com

    W dniu czwartek, 21 maja 2020 16:33:06 UTC-5 użytkownik Kadar napisał:
    > Niektórzy się nudzą i zaczynają szukać okazji do kłótni więc wrzucę zaczepnie nowy
    wątek.
    > Ocieplenie domu.
    > Budzik nie czytaj bo tylko się zdenerwujesz. Nie będzie tu liczenia i żadnych cyfr.
    Będzie tylko obserwacja, wolnomyślicielskie poglądy, pokrętne przekonanie.
    > Z różnych tekstów (m.in. z stąd) wiem, że dom dobrze zaizolowany to taki trochę
    termos. Odpowiednio gruba warstwa ale przede wszystkim musi być ciągłość ocieplenia.
    Jeśli termos to powinno to działać w obie strony tzn. chronić przed zimnem jak i
    przed ciepłem.
    > Mieszkam w domu, który właśnie jest przykładem całkowitego przeciwieństwa
    "prawidłowego" budowania. Żadnych izolacji pionowych i poziomych; od wilgoci, od wody
    od temperatur. Ściany krzywe a jedna z nich zagłębiona w ziemi ok 2m. Dom stoi na
    zboczu. Z tego powodu jak ostatnio trochę popadało to wystrzeliły bezpieczniki bo na
    tej ścianie jest cała rozdzielnia.
    > Żeby zrobić tu wszystko ze sztuką budowlaną to koszt byłby większy niż zburzenie i
    wybudowanie nowego (nie jestem pewien czy ten dom ma nawet fundamenty).
    > Mimo to dom utrzymuje normalne temperatury zarówno te niskie jak i te wysokie czyli
    daje tzw. mikroklimat (nie mówię o wilgoci i pleśni).
    > Czy w związku z tym cała ta ideologia o ocieplaniu nie jest sztuką dla sztuki.
    > Koszty jakie trzeba ponieść na zrobienie prawidłowej izolacji są duże a i tak
    trzeba grzać (w Polsce i tu) a niektórzy instalują nawet klimatyzatory (w Polsce)
    żeby chłodzić. Sumarycznie wychodzą duże koszty. Nie lepiej zrobić jak w tym domu nie
    zawracać sobie tym wszystkim głowy a grzanie i chłodzenie po prostu wkalkulować w
    przyszłe koszty utrzymania?

    > Kadar
    > Już możemy kupować w sklepach budowlanych ale nie możemy podejść do stoiska. To się
    nazywa faza 1.

    Ale jakie masz pytanie?
    Pytasz czy remontowac wogole czy jak remontowac zeby mialo sens?
    Czy moze pytasz czy mozna jakos uniknac remontu?

    Co do ostatniego, mozna nic nie robic, klimat sie ociepli.
    Ale ta woda to inksza sprawa. Mysle ze jej tam wczesniej nie bylo. Mozna wydrenowac
    wtedy problemy z wilgocia sie skoncza.