    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: zaczepnie
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Date: 23 May 2020 09:59:49 GMT

    Użytkownik Kadar o...@g...com ...

    > Niektórzy się nudzą i zaczynają szukać okazji do kłótni więc wrzucę
    > zaczepnie nowy wątek. Ocieplenie domu.
    > Budzik nie czytaj bo tylko się zdenerwujesz.

    ;-DDD
    Ty mnie chyba znasz i wiesz ze jak napiszesz "nie czyta" to przeczytam ;-

> [...]
    > niskie jak i te wysokie czyli daje tzw. mikroklimat (nie mówię o
    > wilgoci i pleśni). Czy w związku z tym cała ta ideologia o
    > ocieplaniu nie jest sztuką dla sztuki. Koszty jakie trzeba ponieść
    > na zrobienie prawidłowej izolacji są duże a i tak trzeba grzać (w
    > Polsce i tu) a niektórzy instalują nawet klimatyzatory (w Polsce)
    > żeby chłodzić. Sumarycznie wychodzą duże koszty. Nie lepiej zrobić
    > jak w tym domu nie zawracać sobie tym wszystkim głowy a grzanie i
    > chłodzenie po prostu wkalkulować w przyszłe koszty utrzymania?

    Tak jak piszesz - trzeba sobie policzyc.
    Matematyka nie bedzie prosta bo jak policzyc wartośc plesni w domu?
    Na ilosc lat zycia? Prawdopodobienstwo chorób?
    No ale same koszty grzania, chłodzenia w odniesieniu do tego co masz na
    zewnatrz to juz pewnie sie da.

    Ja w tym roku ociepliłem dom rodziców. Kosztowało mnie to ponad 50kPLN.
    Jeszcze nie wiem ile dzieki temu oszczedze na ogrzewaniu ale czuje ze to
    nie była dobra inwestycja i gdybym tak to liczył to pewnie nie było warto
    bo bedzie sie zwracac 30 lat...
    No ale czy tylko pieniadze w zyciu sie licza? ;-P

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,