eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniezimna płyta fundamentowa czy klasyczny fundament - ekonomia › Re: zimna płyta fundamentowa czy klasyczny fundament - ekonomia
    From: marios <n...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: zimna płyta fundamentowa czy klasyczny fundament - ekonomia
    Date: Fri, 8 Jun 2018 10:13:32 +0200

    On Thu, 7 Jun 2018 23:33:41 -0700 (PDT)
    p...@g...com wrote:

> [...]
    > płytę ok. 1/3 szerokości (13 cm) czyli powierzchnia styku ściany z
    > płyta była 1 / 3 mniejsza ...ponadto czy taka sytuacją, pod względem
    > strat ciepła, czymś różni sie od sytuacji w której bloczek spoczywa
    > na klasycznej ściance fundamentowej ? ...przy czym nie planuje domu
    > pasywnego a stosować rozwiązania które są kompromisem pomiędzy ceną a
    > skutecznością (jeżeli chodzi o "energooszczędność")

    > o tym twardym
    > styropianie pod ścianą nośną to przyznam że nie słyszałem ....z tego
    > z wiem z biegiem lat traci on swoje właściwości mechaniczne
    Nie dziwię się, bo się tego nie stosuje - dlatego napisałem: "miałbym
    ochotę". Na własną odpowiedzialność i odpowiedzialność KB - więc ...
    Jak dopisałem - pewnie ze względów PPoż, jak będzie pożar to się może
    wytopić i ściana siada nierównomiernie pękając. Dlatego np. pustaki
    szklane są w obrocie i możliwe do stosowania - cena ich jest duża.
    XPS starzeje? Może i tak, badania niby że nie, co mają powiedzieć ludzie
    z płytą na styro?
    Ale ogólnie to mi się wydaje że skupiłeś się zbyt mocno
    na jednym elemencie, daj folię fundamentową 1mm pod spód i z bani,
    życie można stracić na wymyślaniu wariantów.

    > 2. co do
    > osiadania - pomysł na płytę wziął się z tego że "nowy" grunt byłby
    > tylko na ok. 20 % powierzchni budowanego domu (pozostałe 80 % jest
    > przecież bardzo dobrze ustabilizowane - stał tam przez prawie 100 lat
    > solidny budyne

    i będzie wisiał budynek na 20% ?

    Nie wiemy co właściwie dokładnie chcesz zrobić - "z grubsza na
    wyrównać teren w obrysie poprzedniego budynku"

    Płyta będzie leżała na czym ?? na starych 'fundamentach", na glinie, na
    dosypanym (nasypanym na to) piachu? Będziesz coś wybierał, wymieniał
    grunt?
    i "dosypać rozbiórkowego gruzu oraz ziemi"

    Może ceglany jeszcze? podobno to nie jest najlepszy pomysł (cegła w
    ziemi) i "ziemi" - w sensie?

    Jak dla mnie to nie brzmi dobrze, podejrzewam że żaden KB na coś
    takiego się nie zgodzi.

    Chyba myślisz życzeniowo. Ja radzę: idz na najbliższą budowę, zapytaj
    czy Ci dadzą numer do Kierownika Budowy /tylko nie strasz ich :) / i
    ładnie zapytaj (zadzwoń), czy za jakimś drobnym wynagrodzeniem by nie
    zajrzał do Ciebie po drodze, bo chciałeś luźnej porady. Zazwyczaj nie
    gryzą.