eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniezimna płyta fundamentowa czy klasyczny fundament - ekonomia › Re: zimna płyta fundamentowa czy klasyczny fundament - ekonomia
    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: zimna płyta fundamentowa czy klasyczny fundament - ekonomia
    Date: Fri, 8 Jun 2018 11:47:44 +0200

    W dniu 2018-06-07 o 14:01, p...@g...com pisze:
    > Witam
    > Przymierzam się do budowy niepodpiwniczonego parterowego domku na wsi (ok. 110 m2 w
    rzucie prostokątnym) w miejscu w którym wcześniej stał przedwojenny budynek
    gospodarczy (stodoła połączona z oborą) ok . 80 % powierzchni domu. Z jednej strony
    (węższy bok prostokąta), na pow. ok 20 % projektowanego domu, będę musiał dosypać -
    jest skarpa o wysokości ok. 1,5 m i dalej obniżenie terenu.
    > Ponieważ muszę liczyć każdego złocisza
    Płyta jest droższa w wykonaniu, dużo więcej stali idzie bo robi się
    siatkę u góry i u dołu i jeszcze dystans pomiędzy nimi musi być, wiem bo
    robiłem, zwykły fundament będzie tańszy,

    oraz dostosować się wysokościowo do zagospodarowania pozostałej części
    działki, chciałbym ograniczyć koszty robocizny - wykopów pod klasyczny
    fundament planuję zrobić coś takiego:

    > 1. z grubsza na wyrównać teren w obrysie poprzedniego budynku (została z niego
    tylko kamienna podmurówka ścian i pojedyncze elementy z żelbetu),
    > 2. dosypać rozbiórkowego gruzu oraz ziemi w miejscu obniżenia oraz dogęścić jak
    tylko się da ,
    > 3. na cały obrys domu nasyp / warstwa wyrównawcza w wysok. ok. 30 cm z tłucznia,
    żwiru (czegoś co sie przyzwoicie zagęszcza),
    > 4. na to płyta fundamentowa 20 cm zbrojona, wzmocniona na obrzeżach dodatkowym
    zbrojeniem (pod ścianami zewnętrznymi) z dobrego betonu, ściany jednowarstwowe z
    grubego gazobetonu 42 cm;
    > 5. na płytę izolacja przeciwwilgociowa a potem od góry 20 cm styro i posadzki;
    ewentualnie dokoła płyty fund. opaska z 10 cm styro XPS.

    > Wydaje mi się że przy ścianach z gazobetonu "ciepłego" straty ciepła na
    połączeniach ściany z płytą nie powinny być jakieś b. wysokie (wyższe niż tradycyjnym
    fundamencie) a statyka takiej konstrukcji lepsza.
    Straty na fundamencie ograniczysz ocieplając go aż do ławy i łącząc z
    ociepleniem ściany, to wystarczy, jak chcesz coś extra to pierwsze
    warstwy muru lub szczyt fundamentu wymurować z pianki szklanej.

    --
    Pozdr
    Janusz