eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniezimna płyta fundamentowa czy klasyczny fundament - ekonomia › Re: zimna płyta fundamentowa czy klasyczny fundament - ekonomia
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 8 Jun 2018 04:51:05 -0700 (PDT)
    Subject: Re: zimna płyta fundamentowa czy klasyczny fundament - ekonomia
    From: p...@g...com

    W dniu piątek, 8 czerwca 2018 10:13:35 UTC+2 użytkownik marios napisał:

    > Nie dziwię się, bo się tego nie stosuje - dlatego napisałem: "miałbym
    > ochotę". Na własną odpowiedzialność i odpowiedzialność KB - więc ...
    > Jak dopisałem - pewnie ze względów PPoż, jak będzie pożar to się może
    > wytopić i ściana siada nierównomiernie pękając. Dlatego np. pustaki
    > szklane są w obrocie i możliwe do stosowania - cena ich jest duża.
    > XPS starzeje? Może i tak, badania niby że nie, co mają powiedzieć ludzie
    > z płytą na styro?

    ale ktoś mi polecił coś takiego https://www.stahlton.pl/bloczki-termoizolacyjne-isom
    ur-plus.html

    > Ale ogólnie to mi się wydaje że skupiłeś się zbyt mocno
    > na jednym elemencie, daj folię fundamentową 1mm pod spód i z bani,
    > życie można stracić na wymyślaniu wariantów.

    > i będzie wisiał budynek na 20% ?
    >
    > Nie wiemy co właściwie dokładnie chcesz zrobić - "z grubsza na
    > wyrównać teren w obrysie poprzedniego budynku"

    usunąć pozostałości po budynku gosp. który się rozpadł 10 lat temu, zanieczyszczenia
    organiczne, oraz kamienną ławę / podmurówke czyli mniej więcej do poziomu pod
    posadzką poprzedniego budynku

    > Płyta będzie leżała na czym ?? na starych 'fundamentach", na glinie, na
    > dosypanym (nasypanym na to) piachu? Będziesz coś wybierał, wymieniał
    > grunt?

    jak w początkowym poście na "nasyp / warstwa wyrównawcza w wysok. ok. 30 cm z
    tłucznia, żwiru (czegoś co sie przyzwoicie zagęszcza)"

    > i "dosypać rozbiórkowego gruzu oraz ziemi"
    >
    > Może ceglany jeszcze? podobno to nie jest najlepszy pomysł (cegła w
    > ziemi) i "ziemi" - w sensie?

    myslę ze da się to w dłuższym czasie jakoś dogęścić gruz z pełnej cegły elementów
    żelbetowych i kamienia

    a z powodu ewentualnie słabszej nośności na ok. 20 % pow. własnie płyta

    > Jak dla mnie to nie brzmi dobrze, podejrzewam że żaden KB na coś
    > takiego się nie zgodzi.

    osoba z uprawnieniami i praktyką z która widziała działkę stwierdziła, że to dosyć
    sensowne

    > Chyba myślisz życzeniowo. Ja radzę: idz na najbliższą budowę, zapytaj
    > czy Ci dadzą numer do Kierownika Budowy /tylko nie strasz ich :) / i
    > ładnie zapytaj (zadzwoń), czy za jakimś drobnym wynagrodzeniem by nie
    > zajrzał do Ciebie po drodze, bo chciałeś luźnej porady. Zazwyczaj nie
    > gryzą.

    Dziękuję za przemyślenia i krytyczne uwagi