  • 1. Data: 2017-11-21 12:50:26
    Temat: Regulacja podłogówki rotametrami
    Od: quent <x...@x...com>

    Zakamieniły mi się (zaszły jakimś syfem) szybki od rotametrów. Dodatkowo
    jeden mi lekko podcieka.
    Regulacja/kręcenie nimi w zasadzie nie wpływa na ich wskazania.
    Wykręciłem jeden i czuć, że tłoczek nie chodzi płynnie.
    Nie wiem czy czyszczenie coś da i na ile czasu załatwi to problem.
    Przez chwilę chciałem kupić nowe, magnetyczne aby mi te szkiełka nie
    zachodziły syfem ale 1szt. kosztuje 75zł (sic!)

    Ponieważ nie potrzebuję pewnych obwodów tłumić, potwierdźcie mi proszę,
    czy jak zamiast rotametru wkręcę w jego miejsce korek to będzie tak
    jakby ten obwód nie był tłumiony wcale?

    Zastanawia mie w ogóle po co regulacja na tych rotametrach skoro na
    powrocie mam czapkę, która wkręcając wciska trzpień zamykający/tłumiący
    przepływ w pętli.
    Wydawaćby się mogło, że rotametr powinien jedynie wskazywać aktualny
    przepływ a regulację przepływu powinno dokonywać się na powrocie
    wkręcając tę czapkę. Zwłaszcza, że samym rotametrem nie zamknę chyba
    całkowicie przepływu, czy tak?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2017-11-22 13:44:38
    Temat: Re: Regulacja podłogówki rotametrami
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > jedynie wskazywać aktualny przepływ a regulację
    > przepływu powinno dokonywać się na powrocie
    > wkręcając tę czapkę. Zwłaszcza, że samym

    Ja reguluję właśnie tymi czapkami na powrocie. A w
    zasadzie to już od kilka lat się nie dotykam, nie
    mam potrzeby regulacji.

  • 3. Data: 2017-11-22 14:01:56
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

    W dniu 2017-11-21 o 12:50, quent pisze:

> [...]
    > przepływ a regulację przepływu powinno dokonywać się na powrocie
    > wkręcając tę czapkę. Zwłaszcza, że samym rotametrem nie zamknę chyba

    Tak.
    Rotametry przynajmniej u mnie sluza jedynie do wskazywania przeplywu.
    Przeplyw reguluje sie zaworami na powrocie i wlasciwie tylko raz po
    uruchomieniu ogrzewania. Pozniej te rotametry wlasciwie mozna by calkiem
    wykrecic.
    Czemu chcesz regulowac co kolwiek?

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2017-11-22 14:35:39
    Od: g...@g...com

    Reguluję zaworami przy rotametrach. Użyłem ich tylko na początku. Zaworów na
    rotametrach używam jeśli chce zalaczyć/wyłączyć cały obwód.
    Też mam już zasyfione, mało widać i gdybym chciał regulować to bym badał temperatury
    na powrotach.

  • 5. Data: 2017-11-22 14:49:59
    Od: r...@g...com

    W dniu środa, 22 listopada 2017 14:01:35 UTC+1 użytkownik maniek4 napisał:

> [...]
    > Przeplyw reguluje sie zaworami na powrocie i wlasciwie tylko raz po
    > uruchomieniu ogrzewania. Pozniej te rotametry wlasciwie mozna by calkiem

    ale zawory na powrocie mogą być termostatyczne, wtedy taka regulacja nie ma sensu.

  • 6. Data: 2017-11-22 15:51:23
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

    W dniu 2017-11-22 o 14:49, r...@g...com pisze:

    > ale zawory na powrocie mogą być termostatyczne, wtedy taka regulacja nie ma sensu.

    To fakt, nie wzialem pod uwage tak osobliwego pomyslu.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2017-11-23 08:07:29
    Od: quent <x...@x...com>

    On 22.11.2017 14:01, maniek4 wrote:
    > Czemu chcesz regulowac co kolwiek?

    Aby obniżyć tu a ówdzie podwyszyć temp.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 8. Data: 2017-11-23 12:35:57
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

    W dniu 2017-11-23 o 08:07, quent pisze:

    > Aby obniżyć tu a ówdzie podwyszyć temp.

    Ale to tak co jakis czas, czy na stale?

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2017-11-23 13:30:02
    Od: quent <x...@x...com>

    On 23.11.2017 12:35, maniek4 wrote:

    > Ale to tak co jakis czas, czy na stale?

    Ale ma to jakieś znaczenie?
    Nie bardzo rozumiem pytania.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 10. Data: 2017-11-23 14:14:24
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

    W dniu 2017-11-23 o 13:30, quent pisze:

    > Ale ma to jakieś znaczenie?
    > Nie bardzo rozumiem pytania.

    Z ciekawosci pytam. Wiadomo, ze podlogowka raz ustawiona nie wymaga
    zadnych regulacji. Jakies tam czasowe odciecia mozna realizowac
    zaworkiem na powrocie. Stad moja ciekawosc po co Ci dzialajace rotametry
    po latach? Moze czegos nie wiem a warto by bylo?

    Pozdro.. TK