  • 1. Data: 2018-01-10 13:40:23
    Temat: Rekord świata w odlewaniu cienkościennym
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Kupiłem jakiś czas temu baterię umywalkową Fala - najtańszą, jaka była.
    Wylewka na końcu ma "perlator" czy jak tam zwał końcówkę powodującą, że
    woda miesza się z powietrzem, a równocześnie trochę dławi przepływ.
    Ogólnie bateria spisuje się bez zarzutu, natomiast wylewka pod wpływem
    ciśnienia pęcznieje i z płaskiej robi się eliptyczna (po zakręceniu wody
    wraca do stanu wyjściowego). Niestety materiał wylewki, wyglądający na
    mosiądz pęka po jakimś czasie.
    Reklamacji mi nie uznali, bo to "uszkodzenie mechaniczne" (ciekawe, czy
    może być jakieś inne uszkodzenie w baterii?). Kupiłem więc kolejną
    wylewkę i ta też pękła po kilku miesiącach.
    Jeżeli czyta mnie tu jakiś Chińczyk zajmujący się odlewaniem mosiądzu:
    dajcie już spokój. Macie rekord świata i nikt już od was cieńszej
    wylewki nie zrobi. Zróbcie kilka mikrometrów grubszą, dam wam nawet 2
    złote więcej i nie będę musiał wylewać żali na p.m.b.
    Jacek

  • 2. Data: 2018-01-10 13:44:28
    Temat: Re: Rekord świata w odlewaniu cienkościennym
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 10 stycznia 2018 13:40:30 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    > wylewki nie zrobi. Zróbcie kilka mikrometrów grubszą, dam wam nawet 2
    > złote więcej i nie będę musiał wylewać żali na p.m.b.

    Nać klient nać pannnnnnnnnn :P

    A jakie masz ciśnienie w kranie? Może masz jakiś ogranicznik, skręć go
    na te 2,5 bara i a nuż pomoże?

    L.

  • 3. Data: 2018-01-10 13:52:15
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 10 stycznia 2018 13:40:30 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:

    > wylewki nie zrobi. Zróbcie kilka mikrometrów grubszą, dam wam nawet 2
    > złote więcej i nie będę musiał wylewać żali na p.m.b.

    Zaskoczę Cię - oni już taką zrobili! Było poprosić w sklepie o trochę
    lepszą niż najtańsza ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2018-01-10 14:03:26
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 10 Jan 2018 13:40:23 +0100, Jacek napisał(a):

    > natomiast wylewka pod wpływem
    > ciśnienia pęcznieje i z płaskiej robi się eliptyczna (po zakręceniu wody
    > wraca do stanu wyjściowego)

    No nie, nie wierzę. Musiała by być z gumy. Na tym perlatorze praktycznie
    nie ma spadku ciśnienia a już na pewno takiego co by ruszyło metal.
    A co do reklamacji to ja bym się postawił, zagroził rzecznikiem itd.
    Łaski nie robią.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2018-01-10 15:30:43
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 10.01.2018 o 13:52, Adam Sz. pisze:

    > Było poprosić w sklepie o trochę
    > lepszą niż najtańsza ;)
    O taką też prosiłem, ale niestety mieszkam w Małopolsce, a krakowskie
    centusie przedkładają cenę nad inne wartości ;-)
    Jacek

  • 6. Data: 2018-01-10 15:32:40
    Od: Jacek <k...@a...com>

> [...]
    > nie ma spadku ciśnienia a już na pewno takiego co by ruszyło metal.
    > A co do reklamacji to ja bym się postawił, zagroził rzecznikiem itd.

    Perlator ma dyszę, tak na oko fi 4 mm. Ciśnienie w rurze mam 3 - 3,5 at.
    Wylewka po puszczeniu wody zachowuje się podobnie, jak rurka Bourdona w
    manometrze.
    Nie, nic nie mam zatkane, ani zakamienione.
    Jacek

  • 7. Data: 2018-01-10 15:39:42
    Temat: Re: Rekord wiata w odlewaniu cienkociennym
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > Jacek

    przy okazji zapytam o druga strone skali - czy te grohe i hansgrohe to nadal
    dobra jakosc?
    warto tyle placic za to?
    czy tez jak wszystko wkolo poszli na psy?

  • 8. Data: 2018-01-10 17:53:59
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 10 Jan 2018 15:32:40 +0100, Jacek napisał(a):

    > Perlator ma dyszę, tak na oko fi 4 mm.

    Te perlatory które znam mają fi ok. 10 mm. Przy 4 to rzeczywiście może
    być spadek ciśnienia. Weź przekonstruuj tę dziurę :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 9. Data: 2018-01-11 23:41:45
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Tez mialem ten dylemat i jednak zdecydowalem sie na Grohe w calym domu -
    bateria do wanny, prysznice podtynkowe, bateria do bidetu, kranow,
    pralni itp.
    Poczytalem troche i raczej nikt na jakosc nie narzekal. Wole raz
    zaplacic wiecej, niz za 2 lata znowu cos wymieniac.
    Nawet majac w rekach te armature widac, ze jest dobra jakosciowo, swoje
    wazy i wzbudza zaufanie.
    Dla mnie cena byla w miare akceptowalna, a przy zakupie przez neta tym
    bardziej. Stelaze do kibelkow tez bralem Grohe - siadasz i nic nie
    drgnie. Do bidetu mam stelaz polskiej firmy Tec, Teac czy jakos tak i
    lekko sie ugina.
    Piotr

  • 10. Data: 2018-01-12 20:23:22
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2018-01-11 o 23:41, gobo pisze:
> [...]
    > bardziej.  Stelaze do kibelkow tez bralem Grohe - siadasz i nic nie
    > drgnie. Do bidetu mam stelaz polskiej firmy Tec, Teac czy jakos tak i

    Jak mi się zepsuła pod prysznicem bateria termostatyczna jakiejś tańszej
    firmy, to nową kupiłem Grohe. Działa to dużo lepiej, reaguje
    błyskawicznie na zmiany temperatury wody i w przeciwieństwie do
    poprzedniej - faktycznie woda praktycznie ani sekundy nie leci ze
    zmienioną temperaturą, gdzie małe, bo małe, ale jednak chwilowe wahania
    jednak miały miejsce w przypadku poprzedniej baterii.
    I samo działanie pokręteł jest takie dużo płynniejsze. Mniej też
    kamieniem zachodzi, ale to pewnie też zasługa systemu z chłodnym
    korpusem (co swoją drogą już mi się przy małym dziecku przydało).
    Póki co jestem bardzo zadowolony.

    Pzdr
    --
    /__/_* /