  • 1. Data: 2016-05-24 20:07:19
    Temat: Rekuperacja i pompa ciepła
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Cześć,

    Warto rozważyć wykorzystanie odwrotnej pracy sprężarki w pompie ciepła,
    żeby chłodziła powietrze zasysane przez rekuperator latem? Pytam bo
    wymaga to dodatkowej instalacji, a nie wiem ile w praktyce zyskam.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2016-05-24 20:13:41
    Temat: Re: Rekuperacja i pompa ciepła
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >żeby chłodziła powietrze zasysane przez rekuperator latem? Pytam bo wymaga
    >to dodatkowej instalacji, a nie wiem ile w praktyce zyskam.

    A co z wilgocią?

  • 3. Data: 2016-05-25 08:20:51
    Od: alberciq <n...@g...pl>

    W dniu 24.05.2016 o 20:13, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w wiadomości grup

    > A co z wilgocią?

    to chyba plus że powietrze w lecie będzie osuszane przez taki "klimatyzator"

    a czy się to opłaca? sam z miłą chęcią posłucham...

  • 4. Data: 2016-05-25 08:27:31
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "alberciq" napisał w wiadomości grup

    W dniu 24.05.2016 o 20:13, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w wiadomości grup

    >to chyba plus że powietrze w lecie będzie osuszane przez taki
    >"klimatyzator"

    Moment, ale typowy rekuperator entalpiczny zawraca wodę z wnętrza domu, nie
    slyszalem by cos kombinowal z parą z zewnątrz. Ponadto przy sensownych
    chłodzeniu wody będzie sporo więcej niż przy wietrzeniu w zimę.

    >a czy się to opłaca? sam z miłą chęcią posłucham...

    myślę że watpię (pomijając problem z wodą)