  • 1. Data: 2018-05-17 08:31:41
    Temat: Rekuperator i spadki na czerpni i wyrzutni
    Od: uciu <a...@g...com>

    Rekuperator jest w kotłowni i od niego rury czerpni i wyrzutni wychodzą pionowo do
    góry przez strop na strych. By czerpnia była oddalona od wyrzutni muszę rury
    pociągnąć po ścianie kolankowej i dalej nad murłatą na dwór do kratki w podbitce. Na
    jednej z rur powstanie wiec spadek w kierunku rekuperatora (rura o długości około 5-6
    m)

    Czy ten spadek lepiej zrobić na czerpni i wyrzutni???

    Pasowało by mi na wyrzutni ale czy woda nie będzie miała negatywnego wpływu na
    reku...chyba będzie zalewała wentylator??

    Pozdrawiam
    uciu

  • 2. Data: 2018-05-17 10:58:57
    Temat: Re: Rekuperator i spadki na czerpni i wyrzutni
    Od: w...@g...com

    > Czy ten spadek lepiej zrobić na czerpni i wyrzutni???

    > Pasowało by mi na wyrzutni ale czy woda nie będzie miała negatywnego wpływu na
    reku...chyba będzie zalewała wentylator??

    Na czerpni (o ile deszcz nie napada) nie będzie problemów z wodą, bo się woda nie
    wykropli (będzie przejście z zimnego do ciepłego), natomiast na wyrzutni woda się
    wykropli (przejście z ciepłego do zimnego).

    Wprawdzie sam req zapewne dużo odprowadzi wody na wymienniku (u mnie zanim req
    podłączyłem do kanalizacji, to kilka litrów tygodniowo musiałem zlać ręcznie), a na
    wyrzutni sople lodu w duży mróz się osadzają.

    pzdr
    Bogdan

  • 3. Data: 2018-05-17 11:33:05
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 maja 2018 10:58:58 UTC+2 użytkownik w...@g...com napisał:

> [...]
    podłączyłem do kanalizacji, to kilka litrów tygodniowo musiałem zlać ręcznie), a na
    wyrzutni sople lodu w duży mróz się osadzają.

    z tego co piszesz to lepiej dać dłuższą rurę a wiec ze spadem w kierunku reku na
    czerpni. Coś jak tutaj:
    https://drive.google.com/open?id=0B4KSrsfTQATIOUFaQS
    1DUlZ0Q1U

    Pozdrawiam