  • 1. Data: 2019-06-18 19:43:35
    Temat: Remont łazienki - kilka pytań
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Czeka mnie remont łazienki i mam kilka pytań, bo nie jestem na bieżąco:
    1. jakiej marki kupić kabinę prysznicową, aby była przyzwoitej jakości?
    Ponieważ obecna łazienka ma 26 lat i raz był remont (wymiana płytek na
    podłodze i wymiana armatury), więc na kolejne 13 lat mogę wydać trochę
    więcej.
    2. dom jest konstrukcji szkieletowej. Ściany są wyłożone płytą wiórową
    wodoodporną (poprzedniczka OSB), obite siatką Rabitza i otynkowane. Na
    tym są stare zwykłe płytki ceramiczne Opoczno 15x15 cm. Niektóre
    popękały - co ciekawe największe pęknięcia są na tym kawałku ściany,
    gdzie jest komin murowany z cegły a nie tam, gdzie "skorupa".
    Czy współczesne płytki mają szansę na takim podłożu wytrzymać 26 lat bez
    pękania? Zamierzam dać płytki o wymiarach 30x60 albo 30x90.
    3. obecnie mam oświetlenie na ścianach w postaci 3 lamp ze świetlówkami
    30W - całkiem dobrze się to spisuje. Chciałbym po remoncie zrobić coś
    podobnego, ale może w technice LED. Są jakieś fajne i dobrze świecące
    lampy LED-owe w długich oprawach? Może jakieś listwy, czy coś w tym
    rodzaju, co by się dało zamontować na styku ścian z sufitem? Chcę mieć
    jasno i ciepła barwę światła.
    4. podoba mi się lustro z podświetleniem. Co sądzicie o takim:
    https://twojelustra.pl/lustra-led/19,lustro-lazienko
    we-z-podswietleniem-led47
    Ewentualnie, jak nie takie, to jakie? Tu mi zależy, aby LED-y nie padły
    po 2 latach.
    Jacek

  • 2. Data: 2019-06-23 13:36:12
    Temat: Re: Remont łazienki - kilka pytań
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 18.06.2019 19:43, Jacek wrote:
    > Czeka mnie remont łazienki i mam kilka pytań, bo nie jestem na bieżąco:
    > 1. jakiej marki kupić kabinę prysznicową, aby była przyzwoitej jakości?

    Nie kupować kabiny tylko zrobić kabinę z kafli z odpływem liniowym.
    Czym jesteś starszy tym łatwiej się wywrócić. Jeżeli chcesz ściankę ze
    szkła to kup coś co ma standardowe wymiary.

> [...]
    > 30W - całkiem dobrze się to spisuje. Chciałbym po remoncie zrobić coś
    > podobnego, ale może w technice LED. Są jakieś fajne i dobrze świecące

    Pamiętaj żeby kupować zasilacze do ledów z PFC.

  • 3. Data: 2019-06-23 13:57:29
    Od: adam <a...@a...pl>

> [...]
    > Czy współczesne płytki mają szansę na takim podłożu wytrzymać 26 lat bez
    > pękania? Zamierzam dać płytki o wymiarach 30x60 albo 30x90.

    Współczesne płytki są prawdopodobnie gorsze od tych sprzed ćwierć wieku,
    ale za to kleje i fugi są lepsze.
    Popękały płytki, czy puściły na spoinach?
    Jeśli płytki, i to jak na dzisiejsze czasy małe, bo 15x15, to większe
    tym bardziej mogą popękać. Można spróbować dać jak najlepszy, elastyczny
    klej (grubą warstwę), i jak najlepszą elastyczną fugę o dużej
    szerokości. Może to zapobieże.

  • 4. Data: 2019-06-23 15:08:34
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-06-23 o 13:36, KIKI pisze:

> [...]
    > szkła to kup coś co ma standardowe wymiary.

    > Pamiętaj żeby kupować zasilacze do ledów z PFC.

    Do 75W raczej nie ma takich bo norma nie wymaga.

    --
    Janusz

  • 5. Data: 2019-06-23 15:32:51
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 23.06.2019 o 13:36, KIKI pisze:

    > Pamiętaj żeby kupować zasilacze do ledów z PFC.
    PFC to jest poprawa cos fi?
    Jeżeli tak, to nie widzę sensu.
    Jacek

  • 6. Data: 2019-06-23 17:11:45
    Od: adam <a...@a...pl>

    > Może to zapobieże.

    Kurde, chyba zapobiegnie:)

  • 7. Data: 2019-06-24 00:43:52
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 23.06.2019 15:08, Janusz wrote:

    > Do 75W raczej nie ma takich bo norma nie wymaga.

    25W

  • 8. Data: 2019-06-24 00:46:21
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 23.06.2019 15:32, Jacek wrote:

    > PFC to jest poprawa cos fi?
    > Jeżeli tak, to nie widzę sensu.
    > Jacek

    Licznik elektroniczny nalicza więcej w stosunku do mechanicznego.
    No i nie sieje zakłóceniami po innych sprzętach.

  • 9. Data: 2019-06-24 11:28:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Prawda ze elektroniczne liczniki cos tam zle licza jest mniej wiecej taka sama jak ta
    ze energy saver dziala i oszczedza do 60% pradu.

  • 10. Data: 2019-06-24 19:58:23
    Od: sk <s...@g...com>

    W dniu niedziela, 23 czerwca 2019 13:36:16 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

    > Nie kupować kabiny tylko zrobić kabinę z kafli z odpływem liniowym.
    > Czym jesteś starszy tym łatwiej się wywrócić.

    Też jestem zwolennikiem odpływu liniowego i jednej szyby. Wygodnie, nie ma się co
    psuć i brudzić.
    A jak wanna koniecznie, to na starość można zamówić fachowca, który zamontuje drzwi
    https://youtu.be/skzrModbv_o