  • 11. Data: 2019-06-24 21:15:53
    Temat: Re: Remont łazienki - kilka pytań
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, June 24, 2019 at 11:28:19 AM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
    > Prawda ze elektroniczne liczniki cos tam zle licza jest mniej wiecej taka sama jak
    ta ze energy saver dziala i oszczedza do 60% pradu.

    Toz to wiadomo od jakiegos czasu, ogolnie licza poprawnie dla przebiegow
    sinusoidalnych, a teraz wiekszosc odbiornikow nie spelnia tego warunku. Potrzebny
    drozszy true RMS, ale jak da sie legalnie kupic tanszy i pobierac wyzsze oplaty to
    kto by nie chcial?
    https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/r
    achunki-energia-elektryczna-liczniki,1,0,2285057.htm

  • 12. Data: 2019-06-24 22:55:04
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 24.06.2019 21:15, WS wrote:
> [...]
    kto by nie chcial?
    > https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/r
    achunki-energia-elektryczna-liczniki,1,0,2285057.htm

    Znam przypadek z ostatnich dni, że u kogoś podlicznik mechaniczny 3F,
    taki Landis & Gyr ale kupiony legalizowany, naliczył ~4000 kWh, a na
    rachunkach z elektronicznego jest ~6000 kWh za pewien okres, który
    właściciel sobie podsumował.

    Ma oświetlenie ledowe z zasilaczami od 60W do 200W, z 16 sztuk.
    Wszystkie zasilacze pobierają moc bierną pojemnościową, ma kuchnię
    indukcyjną, która też nie ma PFC.

    Zasilacze były kupowane w ciągu ostatnich 2 lat jako zasilacze LED.
    Sprzedawcy nie mieli prawa sprzedawać tego w taki sposób. Teraz toczy
    się batalia ze sprzedawcą o zwrot zasilaczy i wyrównanie rachunku za prąd.

  • 13. Data: 2019-06-24 23:26:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Od jeszcze dluzszego czazu wiadomo ze jakies platki sniadaniowe zawieraja ogromna
    ilosc zelaza. Jak badai to sie o kika zer pomylili. I pomimo tego ze w platkach
    sniadaniowych zelaza jest tyle ile potrzeba albo i mniej od kilkudziesieciu lat
    wszyscy wiedza ze zelaza w nich duzo. Jeden artykul napisany przez niewiadomo kogo
    stal sie prawda objawiona ze liczniki zawyzaja. Jesli slepo wierzysz we wspolczesne
    slowo pisane to kup oszczedzacz energii. Zaoszczedzisz do 60% zuzywanej energii i
    bedziesz z kasa do przodu.

  • 14. Data: 2019-06-24 23:44:45
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, June 24, 2019 at 11:26:01 PM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    slowo pisane to kup oszczedzacz energii. Zaoszczedzisz do 60% zuzywanej energii i

    nie wiem co maja platki sniadaniowe do zuzycia pradu (chyba, ze liczysz zuzycie pradu
    w hulajnodze jadac na zakupy ;) )
    z licznikami idea jest banalnie prosta: mierza maksymalne natezenie pradu i dziela je
    przez pierwiastek z 2. Dziala to generalnie dla idealnego sinusa. Podobnie mierza
    napiecie skuteczne. Przy innych przebiegach ten wspolzynnik sqrt(2) nie ma sensu.
    Trzeba analizowac przebieg napiecia/pradu w czasie, a to juz nie jest trywialne i
    kosztuje wiecej... Tym sie roznia mierniki z true RMS
    https://ep.com.pl/artykuly/10079-Swiadomosc_pomiarow
    _Czy_swiadomie_mierzymy_to_co_mierzymy.html

    Jesli legalizacja licznika jest tylko dla przebiegow sinusoidalnych, to takie
    badziewia dostaja certyfikat... :(

  • 15. Data: 2019-06-25 10:15:52
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 czerwca 2019 22:55:48 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:
> [...]
    > taki Landis & Gyr ale kupiony legalizowany, naliczył ~4000 kWh, a na
    > rachunkach z elektronicznego jest ~6000 kWh za pewien okres, który

    a mnie znajomy opowiadał ze przez dwie zimy z rzędu oświetlał dom lampkami led co sie
    objawiło sporo większymi rachunkami za prąd niewspółmiernymi do ilości lampek led.
    Ale licznik miał wtedy tradycyjny z obrotową tarczą.

    b.

  • 16. Data: 2019-06-25 13:20:59
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 24.06.2019 o 19:58, sk pisze:

    > Też jestem zwolennikiem odpływu liniowego i jednej szyby. Wygodnie, nie ma się co
    psuć i brudzić.
    > A jak wanna koniecznie, to na starość można zamówić fachowca, który zamontuje drzwi
    https://youtu.be/skzrModbv_o

    Kurcze, na sam klej to montowane? :O
    Trochę bym się obawiał, że jak pełną wannę wody będę miał, to te
    drzwiczki razem z nią odpłyną...

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 17. Data: 2019-06-25 14:02:18
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Nigdy nie widziałeś akwarium klejonego?

  • 18. Data: 2019-06-25 14:37:57
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 25.06.2019 o 14:02, Piotrek Paradysz pisze:
    > Nigdy nie widziałeś akwarium klejonego?

    Widziałem i miałem, ale... no one jednak znacząco mniejsze niż wanna i
    nie wchodzi potem do tego "słoń" ;)

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 19. Data: 2019-06-25 16:01:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Kżyho napisał:

    > Widziałem i miałem, ale... no one jednak znacząco mniejsze
    > niż wanna i nie wchodzi potem do tego "słoń" ;)

    Mam w rodzinie akwarystę zapamiętałego. Typowa wanna przy
    jego akwariach, to jak większa salaterka. I żeby to tylko
    jedno takie miał...

    Jarek

    --
    Urągając wszelkim standardom
    Choć ją dawno z emalii odarto

  • 20. Data: 2019-06-26 00:39:35
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 25.06.2019 10:15, Budyń wrote:

> [...]
    led.
    > Ale licznik miał wtedy tradycyjny z obrotową tarczą.

    Może magnes nie hamował tarczy?
    Ale coś jest z tym pobieraniem prądu impulsami.
    Mnie zmienili kiedyś na mechaniczny to rachunki spadły.