  • 1. Data: 2016-08-27 00:56:34
    Temat: Rezygnacja z okien dachowych
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Budowa posuwa sie naprzod i na dniach zacznie sie zabawa z dachem.
    W projekcie mialem 6 okien dachowych. Szybko zrezygnowalem z 4 - jakos
    nie widze ich zalet. Zostaly mi tylko 2 - w mini-silowni na pietrze i
    pralni. Tam na pewno beda ze wzgledu na brak zwyklych okien.
    Zrezygnowalem z okien w garderobie, pokoju dziecka - ma tam dwa zwykle
    okna od naslonecznionych stron oraz w sypialni i pokoju goscinnym.
    Czytam fora i zdania sa podzielone - jedni daliby wiecej okien niz jest
    w projekcie, inni zrezygnowaliby z wszystkich.
    W zamian za rezygnacje z okien polaciowych powiekszylem wiekszosc okien
    tradycyjnych w domu - ale za to zdecydowalem sie na takie z dosc niskim
    wspolczynnikiem Uw rzedu 0,7 - 0,8W/m?K
    A jakie jest Wasze zdanie w tym temacie?
    Piotr

  • 2. Data: 2016-08-27 06:46:35
    Temat: Re: Rezygnacja z okien dachowych
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Siostra ma.
    I są OK bo doświetlają/dogrzewają salon + korytarz.
    Powiedzmy 50+m2.
    Wujek ma.
    Nie są OK. Są w małym pokoju.
    W lecie sauna.

  • 3. Data: 2016-08-27 09:17:58
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 27 sierpnia 2016 00:56:39 UTC+2 użytkownik gobo napisał:
> [...]
    > wspolczynnikiem Uw rzedu 0,7 - 0,8W/m?K
    > A jakie jest Wasze zdanie w tym temacie?

    ja zrezygnowałem. Ze wschodu i zachodu są normalne okna w scianach, a środkowa czesc
    budynku jest techniczna, kible, pralnia, korytarz te sprawy - uznałem ze tam wiecej
    wad niz zalet w oknach polaciowych.
    Ale jesli juz dawac to koniecznie z zewnętrzną roletą, wiecej kosztuje ale to akurat
    dobrze wydane pieniadze.

    b.

  • 4. Data: 2016-08-27 09:18:05
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam!
    Sądzę, że z oknami połaciowymi postanowiłeś prawidłowo.
    To rozwiązanie na wypadek, kiedy zwykłego okna nie da się założyć.
    Ma więcej wad, niż zalet.Tyle, że powstała na nie moda.Nie pierwsza, nie ostatnia.
    Jeśli o okna pionowe, sądzę, że nie ma co przesadzać nad to 10% powierzchni.
    Latem to wystarczy, zimą- i tak trzeba doświetlać.
    Dodatkowo: mur ma te-niech-0,3W, znacznie droższa powierzchnia okna- (niech) 0,7W.
    Ja wiem, że to nie tylko o pieniądze chodzi.Ale rozsądek też się ceni.
    Pozdro.abomito

  • 5. Data: 2016-08-27 18:35:32
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 27 Aug 2016 00:56:34 +0200, gobo

    > A jakie jest Wasze zdanie w tym temacie?

    Jeśli masz okna elewacyjne rezygnuj z dachowych. Straszne dziadostwo --
    męczę się z tym już 11 lat i nigdy więcej. Stąd między innymi budowa
    pełnego piętra w kolejnym domu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 6. Data: 2016-08-27 21:02:21
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu sobota, 27 sierpnia 2016 00:56:39 UTC+2 użytkownik gobo napisał:
    > A jakie jest Wasze zdanie w tym temacie?

    W projekcie miałem ich aż 9, a zostały trzy. Dwa od południa mają markizy zewnętrzne.