  • 1. Data: 2014-09-19 14:37:07
    Temat: Rolety zewnętrzne
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Czy coś się zmieniło w temacie mostków termicznych wynikających z użycia
    rolet podtynkowych?

    Ostatni stan jaki zanotowałem jest taki, że zarówno rolety nadstawne jak
    i montowane do nadproża to ZUŁOOO, ze względu na trudne do
    wyeliminowania mostki termiczne.

    Piotrek

  • 2. Data: 2014-09-19 14:40:10
    Temat: Re: Rolety zewnętrzne
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-09-19 14:37, Piotrek wrote:
> [...]
    >
    > Ostatni stan jaki zanotowałem jest taki, że zarówno rolety nadstawne jak
    > i montowane do nadproża to ZUŁOOO, ze względu na trudne do

    Dla uściślenia: chodzi oczywiście o mostki termiczne w okolicach
    mocowania kasety.

    Piotrek

  • 3. Data: 2014-09-19 15:05:29
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 19.09.2014 o 14:37, Piotrek pisze:
> [...]
    >
    > Ostatni stan jaki zanotowałem jest taki, że zarówno rolety nadstawne jak
    > i montowane do nadproża to ZUŁOOO, ze względu na trudne do

    a ja się doczepię, może lekko OT,
    Jaki jest główny powód montowania rolet pseudo antywłamaniowych?

    -estetyka
    -osłona przed słońcem
    -osłona przed sąsiadami
    -dodatkowa izolacja termiczna okna (pomijając przytoczony wyżej mostek
    termiczny, to rozwinięta roleta jakąś tam barierę dodatkową tworzy)
    -antywłamaniowość

    bo ja ostatnio choruję na okiennice przesuwne
    jeszcze się nie orientowałem odnośnie ceny, jako niszowe(w porównaniu do
    rolet) rozwiązanie pewnie tanie nie będzie, ale z technicznego pkt
    widzenia rozwiązanie nie jest skomplikowane i z pomocą znajomego
    stolarza i kilku dostępnych rozwiązań można we własnym zakresie takie
    sobie zrobić..

    takie okiennice spełniają 3 pierwsze wyżej wymienionych argumentów.

    Co o tym sądzicie

  • 4. Data: 2014-09-19 16:17:11
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-09-19 15:05, Albercik wrote:
> [...]
    > -dodatkowa izolacja termiczna okna (pomijając przytoczony wyżej mostek
    > termiczny, to rozwinięta roleta jakąś tam barierę dodatkową tworzy)

    Ostatnią rzeczą jaką mam na uwadze jest (pozorna) antywłamaniowość.
    Planuję rolety przede wszystkim ze względu na ochronę przed słońcem i
    jakieś tam lekkie polepszenie termiki w okolicach okna.

> [...]
    > widzenia rozwiązanie nie jest skomplikowane i z pomocą znajomego
    > stolarza i kilku dostępnych rozwiązań można we własnym zakresie takie

    Też się nad tym zastanawiałem. W sumie jeśli z powodu potencjalnych
    mostków zrezygnuje się z wersji podtynkowej na korzyść natynkowej to
    ostateczną decyzję można odłożyć prawie do końca ...

    Jak namierzysz coś ciekawego w temacie okiennic przesuwnych i będzie Ci
    się chciało to daj znać.

    Piotrek

  • 5. Data: 2014-09-19 20:31:15
    Od: Marcin Ł <k...@g...pl>

    rolety zamontowalem w tym roku
    powod - walory ochronne przed zimnem w zimie.
    kolega ma od dwoch lat i baardzo sobie chwali.
    na antywlamaniowosc nie licze
    wersja z zegarem wiec toretycznie pozory obecnosci kogos w domu mozna
    stowrzyc.

  • 6. Data: 2014-09-19 20:34:45
    Od: Marcin Ł <k...@g...pl>

[...]

    aha koszt to ok 6000zl calosc (5 okien) czy i kiedy sie zwroci nie wiem.

  • 7. Data: 2014-09-19 21:23:57
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-09-19 14:37, Piotrek wrote:
> [...]
    >
    > Ostatni stan jaki zanotowałem jest taki, że zarówno rolety nadstawne jak
    > i montowane do nadproża to ZUŁOOO, ze względu na trudne do

    Ja zrobiłem schodkowe nadproża:
    https://plus.google.com/u/1/photos/10497619375684860
    2152/albums/5762513735631663985/5762539690909711810?
    pid=5762539690909711810&oid=104976193756848602152

    Po czym zalepiłem sturodurem:
    https://plus.google.com/u/1/photos/10497619375684860
    2152/albums/5762513735631663985/5762538121943735698?
    pid=5762538121943735698&oid=104976193756848602152

    Na to montowałem kasety rolet:
    https://plus.google.com/u/1/photos/10497619375684860
    2152/albums/5762513735631663985/5762536485441891362?
    pid=5762536485441891362&oid=104976193756848602152

    IMO mostki są o niebo mniejsze niż w przypadku nadstawnych

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 8. Data: 2014-09-19 21:42:38
    Od: Marcin Ł <k...@g...pl>

    kasety mam identyczne montowane do nadproza i na sciane 20cm styro a na sama
    kasete 5cm styro wychodzi.

    BTW na zdjeciach masz zrobione studnie na deszczowke z odprowadzeniami
    bezposrednio z rynien.
    rozumiem ze te studnie sa zakopane duzo nizej niz doplywy bo na zdjeciach
    ciezko to wychwycic.
    majster straszy zamarzaniem i rozsadzaniem rur w zimie i to jedyny powod
    dlaczego sie wstrzymuje jeszcze z ta robota.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 9. Data: 2014-09-19 22:28:36
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    Piotrek wrote:
> [...]
    >
    > Ostatni stan jaki zanotowałem jest taki, że zarówno rolety nadstawne
    > jak i montowane do nadproża to ZUŁOOO, ze względu na trudne do

    W znanym mi domu, rodzina, podciecie nadproza i tam styro, na to kaseta, nie
    widac nic z zewnatrz. Kaseta nad oknem z rewizja od srodka to kretynstwo i
    powinno byc karane jak pedofilia (gdy ktos to nam wciska a da sie mocowac
    kasety na zewnatrz). WIEJE w zimie.

    UWAGA, w znanym mi domu rolety nie sa juz kochane, zaluzje w kasecie to by bylo
    to - super wyglad, odcinasz tyle slonca ile chcech w lecie. Okna sa 3 szybowe i
    ogromne takze duzo ciepla nie ucieka, w lecie albo zaslonisz wszystko albo
    ciut, lipa na slonce. Przy wielkich oknach sens antywlamaniowy smieszny, to sie
    wygnie i wyjdzie bokami, lom to pokna szybko. Alarm, monitoring, ochrona i PZU
    :)

  • 10. Data: 2014-09-20 20:43:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 19 września 2014 15:05:29 UTC+2 użytkownik Albercik napisał:

    > Jaki jest główny powód montowania rolet pseudo antywłamaniowych?

    Nie mam pojęcia. Moim zdaniem kompletnie zbyteczny gadżet.
    Ale co kto lubi.