  • 1. Data: 2019-10-20 10:14:51
    Temat: Rosa na szybach zewnętrznych
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    Mam dom szkieletowy z oknami o potrójnych szybach.
    Zawsze rano wszystkie okna maja rosę po zewnętrznej stronie
    tak jak w samochodzie.
    Po stronie północnej i zachodniej nic nie widać przez szyby
    prawie do południa.
    Czy taka rosa to jest normalne, w poprzednim domu nic
    takiego nie miałem.
    --
    Tomasz

  • 2. Data: 2019-10-20 10:34:02
    Temat: Re: Rosa na szybach zewnętrznych
    Od: <test>

    Użytkownik "Tomasz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    >południa.
    >Czy taka rosa to jest normalne, w poprzednim domu nic takiego nie miałem.

    Się ciesz, im zimniejsza szyba tym więcej rosy.

  • 3. Data: 2019-10-20 10:35:51
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jestem ciekaw, czy któryś ze środków w rodzaju "rain magic" czy inna "czysta szyba"
    pomoże na roszenie okien?

    ------

  • 4. Data: 2019-10-20 11:11:06
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    W dniu 2019-10-20 o 10:34, test pisze:

    > Się ciesz, im zimniejsza szyba tym więcej rosy.

    Czy to znaczy że zimą będę skrobał szyby tak jak w
    samochodzie żeby zobaczyć co jest na zewnątrz?

  • 5. Data: 2019-10-20 11:16:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz napisał:

> [...]
    > nie widać przez szyby prawie do południa. Czy taka rosa
    > to jest normalne, w poprzednim domu nic takiego nie miałem.

    To nie jest normalne. Zatrzymaliśmy się w połowie drogi. Mamy
    już okna trzyszybowe, nieprzystosowane do klimatu. Wkrótce mają
    być one obowiązkowe w każdym nowo bydowanym domu, więc nie będzie
    to już tylko fanaberya. Następnym logicznym krokiem będzie dodanie
    elektrycznego podgrzewania szyb. Tak jak w samochodzie.

    Jarek

    --
    Wygląda człek, wygląda, aż się oczy mrużą,
    A Moskal jak nas trzymał, tak trzyma za szyję;

  • 6. Data: 2019-10-20 11:31:06
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2019-10-20 o 11:11 +0200, Tomasz napisał:

    > Czy to znaczy że zimą będę skrobał szyby tak jak w
    > samochodzie żeby zobaczyć co jest na zewnątrz?

    Tylko się cieszyć - lód zapewni dodatkową izolację, a ta jest bardzo w
    modzie.

    Mateusz

  • 7. Data: 2019-10-20 11:35:00
    Od: collie <c...@v...pl>

> [...]
    > to już tylko fanaberya. Następnym logicznym krokiem będzie dodanie
    > elektrycznego podgrzewania szyb. Tak jak w samochodzie.

    No, tak jak w samochodzie są trzyszybowe okna.
    I sokołowski z cicha pęk poszedł się je...

  • 8. Data: 2019-10-20 11:48:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 20 Oct 2019 11:16:05 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > to już tylko fanaberya. Następnym logicznym krokiem będzie dodanie
    > elektrycznego podgrzewania szyb. Tak jak w samochodzie.

    Raczej stawiam na 4 szybowe, potem 5.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2019-10-20 11:48:32
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 20.10.2019 o 10:14, Tomasz pisze:

> [...]
    > Czy taka rosa to jest normalne, w poprzednim domu nic takiego nie miałem.

    Na forach komputerowych znane jest powiedzenie "ten typ
    tak ma". Myślę, że przy tzw. domach szkieletowych można
    z okazji opisanej przypadłości też powiedzieć: ten typ
    tak ma, a nie szukać wytłumaczenia - dlaczego.

  • 10. Data: 2019-10-20 12:30:23
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zapewnij przepływ powietrza.
    Jak głęboko są osadzone okna?