  • 1. Data: 2017-10-20 10:20:06
    Temat: Róża- jaką kupic
    Od: Kris <k...@g...com>

    Mam takie fajne dość nasłonecznione miejsce w którym chciałbym posadzić różę
    Jaką odmianę polecacie? Chciałbym żeby była wysoka(tak min 2m) i gęsta obficie
    kwitnąca. No i nie bardzo wymagająca w uprawie bo ja amator;)

  • 2. Data: 2017-10-20 10:24:40
    Temat: Re: Róża- jaką kupic
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 20 października 2017 10:20:06 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Mam takie fajne dość nasłonecznione miejsce w którym chciałbym posadzić różę
    > Jaką odmianę polecacie? Chciałbym żeby była wysoka(tak min 2m) i gęsta obficie
    kwitnąca. No i nie bardzo wymagająca w uprawie bo ja amator;)

    http://hortussiedlce.pl/galeria/var/albums/róza/10.j
    pg?m=1454617214
    mniej więcej o taki efekt mi chodzi

  • 3. Data: 2017-10-20 18:57:48
    Od: bulka paryska <z...@p...onet.pl>

    W dniu 20-10-2017 o 10:24, Kris pisze:
    kwitnąca. No i nie bardzo wymagająca w uprawie bo ja amator;)

    > http://hortussiedlce.pl/galeria/var/albums/róza/10.j
    pg?m=1454617214
    > mniej więcej o taki efekt mi chodzi

    ------------------
    Nie mam jeszcze rozy w uprawie, ale kupilam taka jako poczatek:
    http://www.rozarium.org/roze/r-a-pomponella/
    zachwalaja ze zdrowa, odporna na choroby itp
    :-)
    bulka paryska

  • 4. Data: 2017-10-20 21:17:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    bulka paryska pisze:

    pg

    > Nie mam jeszcze rozy w uprawie, ale kupilam taka jako poczatek:
    > http://www.rozarium.org/roze/r-a-pomponella/
    > zachwalaja ze zdrowa, odporna na choroby itp

    Teraz potrzeba chwili jest taka, by róże sadzić białe.

    Jarek

    --
    Sadźmy przyjacielu róże,
    Długo jeszcze, długo światu

  • 5. Data: 2017-10-20 23:11:11
    Od: collie <c...@v...pl>

    > Teraz potrzeba chwili jest taka, by róże sadzić białe.

    O, takie:

    https://www.youtube.com/watch?v=y_xNVWyGXTs

    Niemnoga tieplieje za stiekłom, no w złyje marozy
    Wchażu w eti dwieri słowna w sad ijulskich cwietow
    Ja ich tak chaciu sagriet' tiepłom, no biełyje rozy
    U wsiech na głazach ja ceławat' i gładit' gatow

    Biełyje rozy, biełyje rozy, biezzaszczitny szipy
    Szto s nimi sdiełał snieg i marozy, ljod witrin gałubych
    Ljudi ukrasiat' wami swoj praznik lisz na nieskolka dniej
    I astawliajut' was umirat' na biełam chałodnam aknie...

  • 6. Data: 2017-10-20 23:23:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    collie pisze:

    > O, takie:
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=y_xNVWyGXTs

    Niekoniecznie takie. Ale przyznać trzeba, że muzyka zbliża narody.
    I bywa ponad podziałami.

    Jarek

    --
    Vor der Kaserne, vor dem großen Tor
    stand eine Laterne, und steht sie noch davor

  • 7. Data: 2017-10-21 00:24:11
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2017-10-20 23:11, collie wrote:

> [...]
    > Ljudi ukrasiat' wami swoj praznik lisz na nieskolka dniej
    > I astawliajut' was umirat' na biełam chałodnam aknie...

    Bardzo fajny fonetyczny zapis, nawet "praznik" zamiast "prazdnik". Tylko
    "ukrasiat" i "astawliajut" powinno być bez miękkiego znaku na końcu.

  • 8. Data: 2017-10-21 13:40:55
    Od: tomek <t...@a...ma.kota.pl>

    W dniu 21.10.2017 o 00:24, Uncle Pete pisze:

    > Bardzo fajny fonetyczny zapis, nawet "praznik" zamiast "prazdnik". Tylko
    > "ukrasiat" i "astawliajut" powinno być bez miękkiego znaku na końcu.

    a Kris chciał tylko porady jaką różę posadzic...

    Proponuję kolegom zaspokajać swoje grafomańskie popędy na fejsbuku albo
    innym gównie do tego celu stworzonym

  • 9. Data: 2017-10-21 13:58:29
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > a Kris chciał tylko porady jaką różę posadzic...
    >
    > Proponuję kolegom zaspokajać swoje grafomańskie popędy na fejsbuku albo
    > innym gównie do tego celu stworzonym

    Na tej grupie zawsze był luz, a i nie każdy lubi Facebooka. Mnie w
    podobny sposób odpowiedziano na pytanie o środki przeciwko mszycom i
    mnie to rozbawiło, aczkolwiek odpowiedzi nie dostałem. Podejrzewam, że
    po prostu nikt nie wiedział, jak być może także w przypadku tych róż.

    P.S. Zapoznaj się kiedyś z prawidłowym znaczeniem wyrazu "grafomaństwo".

  • 10. Data: 2017-11-05 00:20:58
    Od: i...@g...pl

    > teraz potrzeba jest taka, by róże sadzić białe

    Owszem.
    https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Białe_róże